Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Kundreturer
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Thomas THL.
-
FörfattareInlägg
-
27 augusti, 2013 kl. 11:55 #100538Lilla IvyDeltagare
Hittar inget skrivet – men jag är lite osäker på hur man letar i forumet.
Vi har angett i köpvillkoren att vi bara godkänner kundreturer med posten.
Detta pga av att vi då får paketen levererade hem till oss.Är det ok om man angett det i köpvillkoren?
27 augusti, 2013 kl. 13:06 #167158CroonaDeltagareNej, du kan inte ställa krav på hur paketen returneras. Vi blev iallafall pikade på det av tryggehandel och de borde ju veta:).
27 augusti, 2013 kl. 13:17 #167159Lilla IvyDeltagareTack för snabbt svar!
27 augusti, 2013 kl. 13:42 #167161QarillionDeltagareJag kan nog tänka mig att man ändå borde kunna ställa krav på hur paketen skall levereras.
Kan inte tänka mig att man kan kräva att företag skall skicka personal att hämta paket till höger och vänster när det gäller returer. Det skulle ju ta enorm tid i anspråk om man behöver skicka personal att hämta hos Schenker, Posten, DHL, Bussgods mfl. var och varannan dag.
Man borde ha rätt att kräva att det skall levereras till en viss adress och inte till ett ombud.
29 augusti, 2013 kl. 08:24 #167209Thomas THLDeltagareJag blir alltid lika irriterad när jag får åka och hämta returer på Konsum, kommer alltid dit när kunden skickar med Posten. Grrrrrr!
Vet inte varför de inte kör ut dem?
/Thomas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.