Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Problem med Nordea direktbetalning
Etiketter: direktbetalningar, nordea, orderbekräftelse
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av Batteriexpressen.
-
FörfattareInlägg
-
27 augusti, 2013 kl. 07:45 #100537BatteriexpressenDeltagare
Hej kära forum-medlemmar,
Vi har relativt nyligen (mars -13) bytt e-handelsplattform och sedan vi infört ”direktbetalning” som betalningsalternativ har vi haft problem med Nordeas kunder som väljer betalningsalternativet ”direktbetalning”.
Problemet vi stöter på är att:
Det dras pengar från kundens konto men vi får ingen bekräftelse på att ordern har gått igenom.Någon som har liknande problem eller förhoppningsvis en lösning på detta?
Har pratat med Nordea men ingen förbättring verkar ske.
27 augusti, 2013 kl. 09:29 #167155jonathanbDeltagareOm pengarna dras från kunden men det inte skapas någon order i webshoppen ligger problemet nog inte hos Nordea utan hos din betalväxel (vad jag kan se använder du Nets?) eller i integrationsinställningarna i webshoppen. Kontakta Nets och be dem kontrollera i loggarna efter felkoder på dina Nordea transaktioner.
28 maj, 2014 kl. 10:03 #174816BatteriexpressenDeltagareDu hade mycket rätt. Nordea skickar ut koder årligen som inte kommit fram med posten och som vi därför inte varit medvetna om att uppdatera…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.