Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Vad tycker ni om hemsidan?
- Detta ämne har 15 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Ahle Ahle.
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2013 kl. 11:00 #100532Ahle AhleDeltagare
Sådär, nu börjar det närma sig lanseringen av webbshoppen. Det är en studentbokhandel, sortimentet är inte klart men det ligger över 500 titlar nu. Vad tycker ni om hemsidan i allmänhet, design, struktur, navigering..??
CaStudentlitteratur
Tack på förhand!25 augusti, 2013 kl. 11:24 #167100Fru BadDeltagareMitt personlige tycke (uten att jag är någon expert):
Sliden är aaaaalt för stor! Jag fattade först inte vilken websida jag var på…Logo til posten, fri frakt, etc måste bli mycket mindre.
Tänk så här: Det er produktene (böckerne) du skall sälja, att få kunden att SE, sen köpa. De måste i fokus.Men bra tilltak (att sälja studentlitt.), ok färger.
25 augusti, 2013 kl. 13:17 #167105DanielLidenDeltagareEftersom det är en studentbokhandel så förstår jag varför det ser ut som det gör, kunderna surfar inte direkt omkring utan letar efter specifika böcker från en lista, eller hur?
Om det är så så tycker jag att du skulle framhäva sökrutan mer och även valet ”välj ämne”. De känns viktigare än slidern som tar upp rätt mycket plats just nu.Annars ser det rent och snyggt ut, förtroendeingivande.
25 augusti, 2013 kl. 14:31 #167108Ahle AhleDeltagare@Fru Bad 68305 wrote:
Mitt personlige tycke (uten att jag är någon expert):
Sliden är aaaaalt för stor! Jag fattade först inte vilken websida jag var på…Logo til posten, fri frakt, etc måste bli mycket mindre.
Tänk så här: Det er produktene (böckerne) du skall sälja, att få kunden att SE, sen köpa. De måste i fokus.Men bra tilltak (att sälja studentlitt.), ok färger.
Ok så sidan är för stor, ska ta upp det med webmastern. Angående postens logo och de andra loggorna så tror jag personligen att de också är för stora. Tack för input
25 augusti, 2013 kl. 14:37 #167109Ahle AhleDeltagare@DanielLiden 68310 wrote:
Eftersom det är en studentbokhandel så förstår jag varför det ser ut som det gör, kunderna surfar inte direkt omkring utan letar efter specifika böcker från en lista, eller hur?
Om det är så så tycker jag att du skulle framhäva sökrutan mer och även valet ”välj ämne”. De känns viktigare än slidern som tar upp rätt mycket plats just nu.Annars ser det rent och snyggt ut, förtroendeingivande.
Jo alltså man har en titel eller ISBN som man klistrar på sökrutan. Så då menar du att sökrutan ska bli lite större? Sliden ska nog också minskas. Tack för dina tips!
25 augusti, 2013 kl. 17:32 #167112Jesper RibackaDeltagare@Ahle Ahle 68313 wrote:
Ok så sidan är för stor, ska ta upp det med webmastern. Angående postens logo och de andra loggorna så tror jag personligen att de också är för stora. Tack för input
Jag tror han menar att slidern är för stor.
Annars håller jag med att posten logga etc måste bli mindre och sökruta tydligare och större.
25 augusti, 2013 kl. 18:25 #167114DanielLidenDeltagare@Ahle Ahle 68314 wrote:
Jo alltså man har en titel eller ISBN som man klistrar på sökrutan. Så då menar du att sökrutan ska bli lite större? Sliden ska nog också minskas. Tack för dina tips!
Precis, jag tror sökrutan kommer att användas flitigt, så den kanske skall ligga där slidern är? Sidans ”storlek” ser jag inga problem med, funkar perfekt i min ipad iallafall.
25 augusti, 2013 kl. 18:32 #167115Ahle AhleDeltagare@DanielLiden 68319 wrote:
Precis, jag tror sökrutan kommer att användas flitigt, så den kanske skall ligga där slidern är? Sidans ”storlek” ser jag inga problem med, funkar perfekt i min ipad iallafall.
Ok ok jag trodde att utöver sliden så var sidan också stor men då är det bara sliden som måste bli mindre plus att sökrutan måste bli större. Platsen på sökrutan är svår, ska se när vi minskar sliden och ökar sökrutan hur allt blir. Tack Rain och Daniel
25 augusti, 2013 kl. 19:21 #167116bigfishDeltagare1) angående designen så tror jag det skulle se bättre ut om om hela adressen i vänstra hörnet är på en enda lång rad istället för uppdelat på tre och i en lite mindre storlek.
2) Jag skulle ta bort de två mörkgråa vågräta linjerna som är innanför den blåa ramen i bildspelet och även byta ut de små punkterna till en ljusblåa punkter istället.
texten i bildspelet är lite för stor kan jag tycka. Gör den gärna lite mindre det gör inte så mycket att de blir mer vit ”tomrum” det ger texten lite mer andrum bara.Annars gillar jag uppdelningen och storleken ni har på kategorierna och bilderna till böckerna.
Som några andra påpekade så kommer sök fönstret användas mycket.
kanske borde ni prova att man även kan välja kategori när man söker.
Kanske experimentera med att ge sökrutan en egen blå eller grå ”ram”.jag skulle nog även testa att lägga alla frakt sätt längst ned på sidan och göra loggorna lite mindre.
25 augusti, 2013 kl. 20:04 #167119Ahle AhleDeltagare@bigfish 68321 wrote:
1) angående designen så tror jag det skulle se bättre ut om om hela adressen i vänstra hörnet är på en enda lång rad istället för uppdelat på tre och i en lite mindre storlek.
2) Jag skulle ta bort de två mörkgråa vågräta linjerna som är innanför den blåa ramen i bildspelet och även byta ut de små punkterna till en ljusblåa punkter istället.
texten i bildspelet är lite för stor kan jag tycka. Gör den gärna lite mindre det gör inte så mycket att de blir mer vit ”tomrum” det ger texten lite mer andrum bara.Annars gillar jag uppdelningen och storleken ni har på kategorierna och bilderna till böckerna.
Som några andra påpekade så kommer sök fönstret användas mycket.
kanske borde ni prova att man även kan välja kategori när man söker.
Kanske experimentera med att ge sökrutan en egen blå eller grå ”ram”.jag skulle nog även testa att lägga alla frakt sätt längst ned på sidan och göra loggorna lite mindre.
1) Adressen i vänstra hörnet är i själva verket loggan för företaget, jag vet att den är lite lite stor men nu har vi tryckt visitkort och reklammaterial enligt den loggan. Så det är inte mycket och göra åt här
2) Angående de mörka linjerna så kommer jag prata med webmastern om det och testa om det blir finare vilket jag tror Sen angående de små punkterna så vet jag inte om de kommer synas om de blir ljusblåa i och med att ramen där de befinner sig i är blå? Texten i bildspelet är definitivt stor, den ska bli mindre och anpassas till övriga texter i hemsidan.
Sökrutan ska vi nog ta och kolla på. Den blåa ramen finns faktiskt när man trycker i rutan för att skriva text, då blir det blå ram!
Tack så hemskt mycket för dina synpunkter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.