Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DB Schenker & Posten..?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Ahle Ahle
    Deltagare

Hej

Nu är jag förvirrad :(
    Om jag ska skicka 10 paket samtidig till olika adresser via antingen schenker eller posten, vikten för paketen ca 12 kg, räknas för var och ett av paketen eller räknar man den sammanlagda vikten?
    Tack för snabba svar!

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Du skriver in vikten PER paket!

@Ahle Ahle 67839 wrote:

Hej

Nu är jag förvirrad :(
    Om jag ska skicka 10 paket samtidig till olika adresser via antingen schenker eller posten, vikten för paketen ca 12 kg, räknas för var och ett av paketen eller räknar man den sammanlagda vikten?
    Tack för snabba svar!

Ahle Ahle
    Deltagare

Jo vikten skriver jag per paket såklart, betyder det att jag betalar, tex om paketet fraktas via schenker, 54 kr om paketet väger 2 kg? Och 54 kr på nästa paket?

SamH
    Deltagare

Om det är till olika mottagare så ja per paket.
    Om till samma mottagare får du lägga i dina små paket i ett större paket för att komma undan billigare.

GregerA
    Deltagare

Ja, portot är per paket. Precis som när du sätter frimärken på brev, så sätter du ju per brev, inte efter vad alla väger tillsammans.

Skickar man mycket, och ha speciella avtal, så kan det förekomma att man taxerar i klump, men inte enligt de vanliga prislistorna.

DanielLiden
    Deltagare

54 kr per försändelse, sen kan naturligtvis en försändelse innehålla flera kollin, då räknas vikten ihop för varje paket. Priset stiger då också eftersom vikten på försändelsen blir högre.

Ahle Ahle
    Deltagare

Tackar för alla svar! Får hoppas på att man kan pruta ner priserna med schenker så det blir lönsamt i början..

Hensh
    Deltagare

@Ahle Ahle 67847 wrote:

Tackar för alla svar! Får hoppas på att man kan pruta ner priserna med schenker så det blir lönsamt i början..

Vill du få ned priserna så är Pluskontot och DHL en bra kombo. Sök här på forumet så hittar du mer information om Pluskontot, samt kolla in deras hemsida.

Jag använder mig av DHL idag, och jag har gjort det i 8 månader. Det har funkat jättebra!

Lycka till!

jonathanb
    Deltagare

Företagarna har rabatterat medlemsavtal med Schenker, de har även billig företagsförsäkring och rabatt på kortinlösen.

Fruktsam
    Deltagare

Med DHL via Pluskontot betalar du idag runt 43kr inkl drivmedelstillägg för paket upp till 4kg.
    Nu kostar visserligen medlemskapet 1000kr/år också, men det sparar man rätt snabbt in. Runt 90 paket i den viktklassen och efter det är det billigare.
    DHL har heller ingen minsta gräns för att hämta paket vilket är bra när man sätter igång.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.