Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Nyhetsbrev for dummies

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    ogge_112
    Deltagare

Har byggt upp en liten kunddatabas med 300-400 kunder och tänkte börja med nyhetsbrev cirka en gång i månaden. Jag har inte speciellt bra koll på jag gör dett på bästa och mest prisvärda sätt så jag skulle behöva hjälp av er som kan.

Vilken tjänst är bäst att använda för att skicka ut nyhetbrevet, finns det bra gratis alternativ eller är det bättre att lägga ut lite pengar på det?

Jag hade tänkt ett upplägg med en större banner med veckans erbjudande och sen lite text ( 4-5 rader) och sen lite produktbilder under det. Skulle det funka bra och finns det något mer jag bör tänka på (säljer kläder)?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Mitt tips är Nyhetsbrev och e-postmarknadsföring

@ogge_112 67431 wrote:

Har byggt upp en liten kunddatabas med 300-400 kunder och tänkte börja med nyhetsbrev cirka en gång i månaden. Jag har inte speciellt bra koll på jag gör dett på bästa och mest prisvärda sätt så jag skulle behöva hjälp av er som kan.

Vilken tjänst är bäst att använda för att skicka ut nyhetbrevet, finns det bra gratis alternativ eller är det bättre att lägga ut lite pengar på det?

Jag hade tänkt ett upplägg med en större banner med veckans erbjudande och sen lite text ( 4-5 rader) och sen lite produktbilder under det. Skulle det funka bra och finns det något mer jag bör tänka på (säljer kläder)?

Fruktsam
    Deltagare

MailChimp är ett bra alternativ om du vill börja billigt. Det är gratis för upp till 2000 prenumeranter (12000 mail/mån) i utbyte mot en liten mailchimplogga i mailet.

Det är inte det billigaste om man ska betala för det, men samtidigt ett av de bästa verktygen som jag testat iaf.

Själv kör jag med DirectMail som är en Mac-applikation då jag tycker den är tusen gånger smidigare att jobba med än alla webbbaserade verktyg.

Tina
    Deltagare

Vi använder Mailerlite (Nyhetsbrevsverktyg, tjänster och nyhetsbrev MailerLite) och det är vi nöjda med. Väldigt enkelt!

ogge_112
    Deltagare

Tack för tipsen, ska gå igenom tjänsterna imorgon.

Vad tycker ni om upplägget, funkar det och finns det saker jag bör tänka på för att det inte ska klassas som skräpost osv?

DavidWigg
    Deltagare

Jag rekommenderar också Mailchimp. Det är väldigt enkelt att skapa fina mallar för sina utskick. De lanserade en smidig ”Drag & Drop” funktion där du designar en mall på någon minut.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.