Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hur inrikta Facebook-annonser mot svenska sidor?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    magsalena
    Deltagare

Hej! Hoppas att jag inte startade en ny tråd med ett redan befintligt ämne, man jag fann ingenting passande när jag kikade bland trådarna för ’Marknadsföring’.

Ny på e-handel så be nice .. ;)

Here we go:

När en skapar Facebook-annonser är det ju möjligt att inrikta så att ens annonser endast visas för personer som gillar vissa sidor genom att ange ”Exakta Intressen”. (bifogar fil på vart jag menar).

När en skriver ett ämne i rutan för ’Exakta intressen’ så dyker det upp en lista med förslag på vad jag kan tänkas mena, denna lista är uppdelad i två ’sjok’ – 1. Ämnen (#Ämne), 2. Exakta intressen (befintliga gilla-sidor). Hädanefter pratar jag endast om Exakta intressen som i sjok två i listan över förslag som dyker upp då en skriver ett ämne i rutan som jag bifogat en bild på.. :) Stay with me!

Följande problem har jag stött på – jag tycks inte kunna inrikta mina annonser på svenska sidor, eller ja ett fåtal svenska sidor tycks fungera – men i de flesta fall dyker det endast upp ett visst antal förslag på sidor och dessa förslag är oftast på engelska (trots att dessa sidor finns på FB så dyker de inte upp då jag ska inrikta mina annonser). En kan heller inte scrolla ner för att se fler förslag – utan de förslag som dyker upp verkar vara det en får välje mellan! *frustrationen startar här*

För att ge ett exempel:
    – Productionsbolaget ”Groundfloor Production” har i nuläget 111 gilla-markeringar. När jag skriver in ”Groundfloor Production” får jag upp 0 förslag. Men om jag endast skriver in ”Groundfloor” då får jag en hel hög trevliga resultat – men låångt ifrån det jag är ute efter. De Exakta intressena som dyker upp som förslag är följande: ”Groundation”, ”Groundhog day” och det stiliga ”Pants On Ground”. Givetvis känner jag mig 100% o-nöjd med dessa förslag. Och där någonstans övergår denna inställningen för FB-annonserna mitt förstånd och jag sliter mitt gråa hår…

Så, at last, till min fråga: är det någon som vet hur en bär sig åt för att inrikta sina FB-annonser på svenska sidor (eller åtminstone de gilla-sidor som en är ute efter).

Hojta till om jag förklarade detta luddigt så kan jag mer än gärna förtydliga det mer utförligt än ovan … :D 😎

Allt gott! MVH/M

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.