Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › DHL-stöd i Magento?
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Lastbryggan.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2013 kl. 11:22 #100319magnus_vbDeltagare
Hej
Jag har en Magento-butik och vill använda DHL som fraktbolag. Dock verkar det inte som den DHL-modul som finns som standard i Magento fungerar i Sverige? Den saknar metoden ”Servicepoint”. Är det någon som vet hur man kan lösa det? Har sökt på Magento Connect men hittar ingen bra modul. DHL’s support sa att jag skulle kontakta Magento :confused:Mvh, Magnus
2 juli, 2013 kl. 11:26 #165461Johan WDeltagareSkaffa Unifaun istället. Finns koppling för det.
2 juli, 2013 kl. 11:32 #165462magnus_vbDeltagareOkay, tack
Men, kan du utveckla lite? Idag använder vi Posten och Pacsoft (via en exporterad xml-fil. Menar du något liknade, men med Unifaun istället?Mvh
Magnus2 juli, 2013 kl. 13:53 #165468MagentoManDeltagareunifaun pacsoft
2 juli, 2013 kl. 14:42 #165470MagentoDeltagare@magnus_vb 66442 wrote:
Okay, tack
Men, kan du utveckla lite? Idag använder vi Posten och Pacsoft (via en exporterad xml-fil. Menar du något liknade, men med Unifaun istället?Mvh
MagnusUnifaun hanterar pacsoft och andra typer av fraktbolag (Schenker, DHL, Bring etc). Unifaun har byggt pacsoft .
Sedan så skulle du nog tjäna på att ha en orderkoppling mellan Magento och Unifaun så att du slipper sitta och klippa och klistra.
Ring och kolla med Unifaun så hjälper de dig.
3 juli, 2013 kl. 05:22 #165506magnus_vbDeltagareTusen tack!
Jag kontaktar Unifaun.// magnus
3 juli, 2013 kl. 13:22 #165561MagentoManDeltagareHör av dig om du vill ha hjälp med integrationen, Skype: bivo.se
3 juli, 2013 kl. 15:03 #165569LastbrygganDeltagare@MagentoMan 66549 wrote:
Hör av dig om du vill ha hjälp med integrationen, Skype: bivo.se
Here we go again…:cool:
Med tanke på att du allt som oftast spammar trådar så tror jag att de flesta vet vad du är ute efter med ditt medlemskap här på e-handel.se och det är inte att diskutera och dela med dig av din kunskap.
Jag ser det som att du enbart är ute efter att ragga kunder och det hade varit förbannat skönt att slippa se dina jobbannonser i var och vartannat inlägg som handlar om Magento.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.