Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Avvikelsehantering

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    MickeB
    Deltagare

Hur hanterar man bäst avvikelser från det normala flödet?

Min tanke är att bättre lyfta ut avvikelser (felpack, produktionsfel, retur/reklamation etc) från det normala flödet och hantera dem i ett separat flöde för bättre internkommunikation, att inget ska bli glömt och för att inte störa övrig hantering.

Finns det färdiga system för detta? Är en pappersblankett kanske det bästa?

Hur gör ni?

Johan W
    Deltagare

Ett ärendehanteringssystem?

Kayako helpdesk ex.

MickeB
    Deltagare

@Johan W 66356 wrote:

Ett ärendehanteringssystem?

Kayako helpdesk ex.

Det använder vi till inkommande ärenden, men jag vill separera avvikelserna helt och hållet och sedan kunna följa dem i en egen process med egna flöden för olika typer av avvikelser samt få statistik.

Ärendehanteringssystem är lite för platta och generella för detta ändamål och det blir för rörigt att blanda allt på samma ställe.

Johan W
    Deltagare

@MickeB 66357 wrote:

Det använder vi till inkommande ärenden, men jag vill separera avvikelserna helt och hållet och sedan kunna följa dem i en egen process med egna flöden för olika typer av avvikelser samt få statistik.

Ärendehanteringssystem är lite för platta och generella för detta ändamål och det blir för rörigt att blanda allt på samma ställe.

Avancerat RMA system?

Allt beror ju på hur djupt behov du har. Finns lösningar till allting beroende på budget.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.