Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Kattis B
    Deltagare

Är på gång att starta e-handel, har redan en fysisk butik med lagersaldo i kassa systemet. Försöker hitta information hos olika hur man bäst synkar dessa. Har någon tips på hur man bäst gör? Två olika lagersystem? ett för e-butiken å ett för den fysiska? eller finns det lösningar som kan ”kopplas” ihop? Hur håller man bäst koll på sina olika saldon? Jag är precis i startgroparna och är väldigt grön…

Kocken
    Deltagare

Specter.se
    Ett av flera system.

FredrikGust
    Deltagare

Har precis skaffat Easycashier som hanterar lager och finns integrerad med några nätbutikssystem. Håller på att fixa integration mellan Easycashier och Prestashop 1.5 så man kan köra det i framtiden också.

Generellt vill kassasystemen äga lagret och webbutiken integrera med det systemet för sina saldon.

Vi tittade på en massa olika system men valet föll till slut på Easycashier på grund av enkelheten och enkelheten att integrera med nätbutiken. Hade vi varit större tror jag valet fallit på Specter.

Lubic
    Deltagare

Lånar tråden lite:

Ingen som känner till en lösning som går att andra hållet? Alltså att man har sitt lager/produktsortiment i sin webbutik och sedan kopplar en kassa till detta?

Kattis B
    Deltagare

Nu har jag redan ett fungerande kassa system och planerar inte att byta ut det så funderingen gäller hur man lättast håller reda på de två olika saldona eller om webben kan integreras till det befintliga?? Eller kanske som Lubic funderar…

Lubic
    Deltagare

Kattis B: Beroende på vad du har för kassasystem (med lagersaldo) idag så bör det inte vara några större problem att använda detta saldo även för en webbutik. De flesta kassasystem (med lagersaldo) bör enkelt kunna exportera lagersaldot ut till en webbutik. Samt kunna räkna ner saldot vid försäljning i webbutiken.

Sen beror det också så klart på vad ni har tänkt använda för webbutikssystem, om detta kan hantera import/export av lagersaldo från/till externa lagersystem på ett bra sätt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.