Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback Toolab.se
- Detta ämne har 12 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
17 juni, 2013 kl. 14:39 #100263QarillionDeltagare
Halloj.
Vi justerar hemsidan lite och skulle behöva lite feedback och kritik på vad vi kan justera för att förbättra hemsidan.
Positiv, negativ – hit me with it
17 juni, 2013 kl. 17:07 #165079DanDeltagareSidan ligger nere. DNS-fel?
17 juni, 2013 kl. 18:57 #165080QarillionDeltagareMm, tydligen någon filservercrash hos oderland som dom inte får ordning på.
Synd att det är nere just på kvällen som tyvärr brukar vara den bästa tiden. Speciellt måndagskvällar brukar vara ganska bra för oss.
Aja, får hoppas det är igång snart.. Hade ju hoppats få sitta och pilla lite på det här under kvällen då man har lite tid ”över”.
30 sec efter jag tryckt på skicka knappen så gick det igång! På ren göteborgska ”Gött é de!”
17 juni, 2013 kl. 19:29 #165081danielanderssonDeltagareLite trött nu, men något jag saknar är att kunna klicka på BILDERNA till höger (på framsidan).
Sen har jag personligen problem med överstrukna priser överallt, kampanj, prissänkt osv. Det får allt att kännas billigt, på ett dåligt sätt. DeWalt, Hitachi, Bosch osv är ju inte Clas Ohlson-grejer, så att säga.
Sen öka på storleken på fonten! Jag ska inte behöva anstränga mig för att läsa den.
”Du måste vara inloggad för att ställa en fråga” <- hur många ev kunder orkar skapa ett konto för att ställa en fråga innan sitt köp? Jämför det med att gå in i en butik och behöva ansöka om kundkort för att få fråga något om en produkt(!) I kassan står det ”DU GLÖMDE VÄL INTE…”. Igen, väldigt litet typsnitt. Hade jag inte varit på ”leta fel”-jakt så hade jag tänkt ”kom jag fel nu? inte skulle jag se en massa produkter, jag skulle beställa/betala..” Frågetecken bredvid betalmetoderna.. vad gör dom där? Menar, dom tillför ju inget. Kanske ha lite mer information där? Kan du skriva ”Småmaskins-Service i Västra Frölunda” som ett fraktsätt så borde du kunna skriva ”Mobilnummer” utan att förkorta det. Varför är ”Bekräfta köp” grå? Borde den inte vara i samma gröna som ”Köp” och ”Till kassan”? Översta Trygg Ehandel-logon går inte klicka på.
17 juni, 2013 kl. 19:46 #117507QarillionDeltagareLite trött nu, men något jag saknar är att kunna klicka på BILDERNA till höger (på framsidan).
– Det kommer att bli klickbart [/COLOR
Sen har jag personligen problem med överstrukna priser överallt, kampanj, prissänkt osv. Det får allt att kännas billigt, på ett dåligt sätt. DeWalt, Hitachi, Bosch osv är ju inte Clas Ohlson-grejer, så att säga.
– Vi vill ändå visa att det är ett specialpris/kampanj på en produkt som vi förmodligen fått ett bättre pris på genom att göra ett större inköp. Kunden själv kanske inte vet om det är ett bra pris eller inte så att säga. Men jag klanske är ute och cyklar.
Sen öka på storleken på fonten! Jag ska inte behöva anstränga mig för att läsa den.
– Är det fonten generellt över hela sidan, eller inne på produkterna?
”Du måste vara inloggad för att ställa en fråga” <- hur många ev kunder orkar skapa ett konto för att ställa en fråga innan sitt köp? Jämför det med att gå in i en butik och behöva ansöka om kundkort för att få fråga något om en produkt(!)
– Detta kommer att åtgärdas sedan också , Detsamma gäller betygsättningen som också skall göras så att man slipper logga in.I kassan står det ”DU GLÖMDE VÄL INTE…”. Igen, väldigt litet typsnitt. Hade jag inte varit på ”leta fel”-jakt så hade jag tänkt ”kom jag fel nu? inte skulle jag se en massa produkter, jag skulle beställa/betala..”
– Skall se om vi kan göra någon variant, det är till för att folk gärna glömmer att köpa en väldans massa prylar som vi egentligen vet att dom flesta behöver. Tumstockar, knivar, bitssatser u name it. Sådant man inte tar med sig men ändå behöver
Frågetecken bredvid betalmetoderna.. vad gör dom där? Menar, dom tillför ju inget. Kanske ha lite mer information där?– För man pekarn över fraktmetoden så kommer det en liten förklaringsruta för vad fraktsättet innebär. Är det overkill? Skall man ha ett ”plus” som är klickbart istället som tar fram infon kanske?
Kan du skriva ”Småmaskins-Service i Västra Frölunda” som ett fraktsätt så borde du kunna skriva ”Mobilnummer” utan att förkorta det.
– Så sant som det är sagt
Varför är ”Bekräfta köp” grå? Borde den inte vara i samma gröna som ”Köp” och ”Till kassan”?
– Såg detta på eftermiddagen också ,så det skall självklart vara grönt och väldigt lockande
Översta Trygg Ehandel-logon går inte klicka på.
– Skall självklart fixas
Grymt tacksam för inputen, det är så mycket man blir fartblind på när det gäller sådant här. layouten annars, funkar den eller vill ni bara klicka bort sidan?
17 juni, 2013 kl. 19:50 #165082danielanderssonDeltagare– Vi vill ändå visa att det är ett specialpris/kampanj på en produkt som vi förmodligen fått ett bättre pris på genom att göra ett större inköp. Kunden själv kanske inte vet om det är ett bra pris eller inte så att säga. Men jag klanske är ute och cyklar.
Kan vara jag som är känslig för ”DET ÄR BILLIGT!!!11”. Olika målgrupper helt enkelt
– Är det fonten generellt över hela sidan, eller inne på produkterna?
Framförallt på produktbeskrivningen, men större överallt skadar sällan.
– Skall se om vi kan göra någon variant, det är till för att folk gärna glömmer att köpa en väldans massa prylar som vi egentligen vet att dom flesta behöver. Tumstockar, knivar, bitssatser u name it. Sådant man inte tar med sig men ändå behöver
Men kanske ha det under min varukorg? Eller som en grej jag kan fälla ut? ”Är du säker på att du inte glömt det folk brukar glömma? Klicka här!” (fast ja, bättre text då)
– För man pekarn över fraktmetoden så kommer det en liten förklaringsruta för vad fraktsättet innebär. Är det overkill? Skall man ha ett ”plus” som är klickbart istället som tar fram infon kanske?
På fraktmetod kanske det funkar, men du har det på betalsätt och där bidrar det inte något.
17 juni, 2013 kl. 19:56 #165083QarillionDeltagareMycket bra input, skall kolla det med leverantören imorgon
Samtidigt som man aldrig blir nöjd med en sida så är man blind för hur sidan upplevs av andra. Det som t.e.x jag tycker fungerar kanske kunden tycker är avskyvärt. Väldigt svårt att få reda ut att få sån konstruktiv kritik som man får här på forumet!
De flesta är får ju ändå ses som lite av experter på området!
17 juni, 2013 kl. 20:34 #165084FruktsamDeltagareHåller med om att ”Kampanj” och ”Prissänkt” på var och varannan vara inte ser bra ut. Dels verkar det lite desperat, och det förlorar väldigt snabbt sitt syfte. Lite som om en butik skulle sätta röda prislappar på allt.
Däremot har jag personligen inte något emot överstrukna priser. Jag tolkar det helt enkelt som att det är rekommenderade priser.
Förstår också att merförsäljningen vid kassan är värdefull, men som det ser ut nu är det för många artiklar tycker jag. Lite för påträngande. Kanske räcker med två eller tre rader och sen kunna ”visa fler” eller något?
Håller i övrigt med Daniels synpunkter.
Sen vet jag inte, är småmaskinsservice-loggan viktig? Hur många i kundkretsen kan relatera till den? Kanske skulle det funka att förminska den lite?
Nu ser det mest förvirrande ut tycker jag. Inte minst eftersom Tool AB-loggan är lite blyg i jämförelse.Att ”live support”-knappen är grön när den är offline känns också lite fel.
Men hur som helst får jag ett väldigt trevligt förstaintryck på sidan. Stilren och ger ett seriöst intryck. Det är ingen sida som jag skulle tveka att handla från.
17 juni, 2013 kl. 20:50 #165085QarillionDeltagare@Fruktsam 66002 wrote:
Håller med om att ”Kampanj” och ”Prissänkt” på var och varannan vara inte ser bra ut. Dels verkar det lite desperat, och det förlorar väldigt snabbt sitt syfte. Lite som om en butik skulle sätta röda prislappar på allt.
Däremot har jag personligen inte något emot överstrukna priser. Jag tolkar det helt enkelt som att det är rekommenderade priser.
Förstår också att merförsäljningen vid kassan är värdefull, men som det ser ut nu är det för många artiklar tycker jag. Lite för påträngande. Kanske räcker med två eller tre rader och sen kunna ”visa fler” eller något?
Håller i övrigt med Daniels synpunkter.
Sen vet jag inte, är småmaskinsservice-loggan viktig? Hur många i kundkretsen kan relatera till den? Kanske skulle det funka att förminska den lite?
Nu ser det mest förvirrande ut tycker jag. Inte minst eftersom Tool AB-loggan är lite blyg i jämförelse.Att ”live support”-knappen är grön när den är offline känns också lite fel.
Men hur som helst får jag ett väldigt trevligt förstaintryck på sidan. Stilren och ger ett seriöst intryck. Det är ingen sida som jag skulle tveka att handla från.
Tackar för input, funderar själv på om det blivit lite för mycket produkter vi rekommenderar när man klickar ut sig i kassan. Får nog minska ner lite så att det inte blir förvirrande
Anledningen till att vi just nu har samma storlek är att vi ligger i en övergångsfas där vår nätbutik förmodligen kommer att ta över den fysiska butiken helt och hållet i framtiden. Just i göteborg har Småmaskins-Service en ganska stark förankring och vi vill på detta sättet locka folk till vår fysiska butik för att dom skall kunna ta del av samma fina priser i butiken som vi kan erbjuda på nätet. Rent spontant så verkar det dra en hel del folk till den fysiska butiken. Men vi får utvärdera om det går att ändå lyfta fram Toolab bättre i bannern Det är ju faktiskt huvuddelen på på just webben faktiskt!
Skall kolla om vi skall tona ner det prissänkta lite, om det bara är kampanjer på startsidan istället, verkar det bättre tro?
Allt skylta med kampanjer istället för prissänkningar kanske är mer ”trovärdigt” om man kan kalla det så? eller är jag ute och cyklar?
Livechatten skall jag se om man kan åtgärda på något sätt så att det inte bara ändras offline/online.
18 juni, 2013 kl. 05:53 #165086ParvelitoDeltagareÖverst i ditt kategoriträd ligger ”Utgångna artiklar”, det är väl synd att ge dem den bästa skultplatsen?
På din förstasida visas produkter som är slut, och det är väl synd att offra fin skyltplats på sådant?
Det här med överstrukna priser brukar få mig att kolla om det verkligen är billigt eller inte. Nu har jag bara kollat en produkt, ditt Hultafors BT8 måttband, och det tog mig c:a 5 sekunder att hitta det billigare på Prisjakt. Jag skulle rekommendera att du försöker A/B-testa om överstrukna priser verkligen ger något, eller om det är bättre att låta priserna tala för sig själv. Det skulle bli ett intressant test.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.