Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Val av plattform för Inredningsbutik – hjälp!
- Detta ämne har 11 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av nordicwebteam.
-
FörfattareInlägg
-
4 juni, 2013 kl. 19:45 #100201AngelaLjungbladDeltagare
Jag hjälper en vän som driver en fysisk inredningsbutik att öppna en eCom butik. Hon arbetar med vintage, växter och nya saker, allt från stora möbler till mindre kuriosa saker.
In the MoodVi har ingen superbudget utan måste göra det mesta själva utan för mycket kodningar. Vore fint med en inkluderad betallösning och fraktavtal, finns det?
Produktantal i dagsläge kan handla om max cirka 100-300.
Vad tror ni om Tictail?
Hälsar
Angela4 juni, 2013 kl. 20:54 #164788MagentoDeltagareVill ni kunna synka lagret i webbshoppen och den fysiska butiken?
5 juni, 2013 kl. 11:16 #164804FruktsamDeltagareTror inte Tictail är någon bra lösning för er som det ser ut i nuläget.
Är du ute efter en tjänst eller en egendriven shop? Finns det någon programmeringskompetens att tillgå?
Magento känns som overkill, men OpenCart kanske skulle smaka?5 juni, 2013 kl. 11:31 #164805NicklasDeltagareJag rekommenderar dig någon av hyrlösningarna typ textalk, e-butik mm.
till 99% så täcker dessa lösningar dina behov.5 juni, 2013 kl. 14:06 #164819FruktsamDeltagareJa en klar fördel med hyrlösningarna är att det oftast är snabbare att komma igång. Textalk skulle ju fungera utmärkt i det fallet då de har billiga instegspaket.
5 juni, 2013 kl. 16:52 #164821CaarlDeltagareI min åsikt så är hyrlösningar generellt sett skräp som bör undvikas om man vill göra en seriös satsning. Med 100-300 produkter tycker jag WooCommerce är ett starkt, enkelt och kostnadseffektivt alternativ.
5 juni, 2013 kl. 17:06 #164822Richie72Deltagare@Caarl 65675 wrote:
I min åsikt så är hyrlösningar generellt sett skräp som bör undvikas om man vill göra en seriös satsning. Med 100-300 produkter tycker jag WooCommerce är ett starkt, enkelt och kostnadseffektivt alternativ.
Vad har du för fantastiska finesser i din butik som inte finns i en hyrlösning och som är jätteviktiga?
Jag håller med Nicklas, ta en hyrlösning, vi kör Textalk och är grymt nöjda. Du kan sätta upp en testbutik i många plattformar (textalk, e-butik, talex, jetshop) och sen välja den du tycker är bäst.
5 juni, 2013 kl. 18:02 #164825GregerADeltagareJag skulle också säga att välj en hyrlösning. Det finns ett antal att välja bland, och åtminstone 10 av dem får väl ses som väl etablerade (se leverantörsguiden). Prova deras demos och se vilken ni trivs bäst med.
5 juni, 2013 kl. 18:56 #164826sanmicDeltagareOm det inte är hög prio på att få igång shopen snabbt skulle jag sikta på Magento helt klart.
Det är inte så himla krångligt/avancerat som många vill påskina.
Billig bra hosting finns att få tag på.Magento har helt klart en högre tröskel för att komma igång än många av hyrlösningarna, men har man väl tagit sig över den så ångrar man sig inte.
5 juni, 2013 kl. 21:38 #164835Stefan9DeltagareJag skulle säga att hyreslösning skulle funka utmärkt för er och då gället textalk vilket även är billigast!
Men att köra med open source är inget fel, köp färdig design och så är du redo att köra direkt! Kan rekommendera Prestashop -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.