Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Inredningssida

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Fridayjansson
    Deltagare

Hej!

Skulle vara jättetrevligt att få lite feedback på vår nystartade webshop. Vi säljer vinylklockor och vinylskålar gjorda av återvunna vinylskivor. Vi lanserade shopen nu i fredags den 31 maj, men har inte fått något sålt än.
    Skulle vara jättekul att få reda på om man ska ändra nått på sidan, för att förbättra den.

Här är sidan: Kärleken

Magento
    Deltagare

Svenska och engelska blandat genom hela shoppen. Tror att ni måste vara konsekventa och översätta.

Fridayjansson
    Deltagare

@Magento 65574 wrote:

Svenska och engelska blandat genom hela shoppen. Tror att ni måste vara konsekventa och översätta.

Vi ska försöka fixa det så fort som möjligt.
    Ser du nått som behöver ändras på för att få den bättre? För det går lite trögt med försäljningen.

Tacksam för svar!

Magento
    Deltagare

Ja, ni har ju 8 st produkter och av karaktären av produkter att döma så verkar det vara väldigt nischat.

Vem är er kund och vilket segment tror ni att ni bör nå ut till?

tomped
    Deltagare

Superspännande produkter :)
    Översättningen är helt klart prio 1! Inte ens köpknappen är på svenska vilket måste åtgärdas (byt gärna färg på köpknappen också). Men det finns mycket annat att jobba med också – framför allt för att inge förtroende. T.ex saknas köpvillkor (hittar inte de iaf) och på sidan ”Om oss” måste ni vara tydligen med vilka ni är (org. nr osv). Tror det ska finnas en checklista här på forumet som ni bör kika på.
    Jag är normalt för stilren design, men den känns lite väl luftig och sidan är i mitt tycke allt för bred. Jobba också med sidans texter för att så småningom avancera bland Googles sökresultat (ta genast bort bilder med text och ha ”ren” text istället – t.ex hela Om oss-sidan). Finns säkert mycket mer att göra i SEO-syfte, så som sidornas titlar, beskrivningar osv.

Jag hade också övervägt en annan betalväxel än Paypal (t.ex Payson som är perfekt inledningsvis). Men där är jag kanske ute och cyklar..

Parallellt med att ni jobbar vidare med sidan så måste ni hitta rätt vägar gällande marknadsföringen. Prova Adwords, Facebook, bloggar, Tradera eller liknande för att finna ut vilket som passar er bäst – för produkterna säljer nog inte sig själva, utan måste synas någonstans först innan det börja trilla in beställningar :)

Fridayjansson
    Deltagare

@vaggur 65577 wrote:

Superspännande produkter :)
    Översättningen är helt klart prio 1! Inte ens köpknappen är på svenska vilket måste åtgärdas (byt gärna färg på köpknappen också). Men det finns mycket annat att jobba med också – framför allt för att inge förtroende. T.ex saknas köpvillkor (hittar inte de iaf) och på sidan ”Om oss” måste ni vara tydligen med vilka ni är (org. nr osv). Tror det ska finnas en checklista här på forumet som ni bör kika på.
    Jag är normalt för stilren design, men den känns lite väl luftig och sidan är i mitt tycke allt för bred. Jobba också med sidans texter för att så småningom avancera bland Googles sökresultat (ta genast bort bilder med text och ha ”ren” text istället – t.ex hela Om oss-sidan). Finns säkert mycket mer att göra i SEO-syfte, så som sidornas titlar, beskrivningar osv.

Jag hade också övervägt en annan betalväxel än Paypal (t.ex Payson som är perfekt inledningsvis). Men där är jag kanske ute och cyklar..

Parallellt med att ni jobbar vidare med sidan så måste ni hitta rätt vägar gällande marknadsföringen. Prova Adwords, Facebook, bloggar, Tradera eller liknande för att finna ut vilket som passar er bäst – för produkterna säljer nog inte sig själva, utan måste synas någonstans först innan det börja trilla in beställningar :)

Tack för feedbacken, hjälper mycket!
    Översättningen är fixad och klar nu, så det ska inte va några problem med den nu :)
    Köpvillkoren har vi glömt helt, så bra med påminnelsen.
    Ok, Om oss-sidan ska fixas till text istället för bild. Men vi har inget organisationsnummer eftersom det är ett hobbyföretag. Vet inte om man ska skriva med det?
    Bredden ska fixas, har tänkt på det innan. Men inte tänkt att det var så viktigt.
    Och Paypal delen kan vi inte ändra så lätt tyvärr, vi kan bara välja på Paypal, Braintree, Quickpay eller ePay. Det är jättesynd att vi inte kan ändra nå mer på det. Men vi har skrivit i beskrivningarna på produkterna att man kan skicka ett mail med en order om man tycker det är krångligt.
    Jättebra feedback! Tack så mycket!! Ska göra lite mer research på marknadsföringsdelen också.

DavidWigg
    Deltagare

Angående sökmotoroptimering (seo) så finns det lite att göra.

Viktigast att åtgärda är titeln. Idag är titeln ”Kärleken”. Ser man den titeln i ett sökresultat så förstår man inte alls vad sidan handlar om, och vad ni säljer.

Ett exempel på en titel kan vara: Handgjorda inredningsdetaljer av återvunnet material – Kärleken.nu

Nu är detta bara ett exempel. Men ha i åtanke att nyckelordet – ska – komma – först. Butiksnamnet kan ni ha i slutet av titeln, kategorier, produktsidan.

Beskrivningen (meta description) av butiken har ni gjort ett mycket bättre jobb med. Det som kommer att synas under titeln i sökresultatet om man ser er framsida. Bra! :)

Sedan tycker jag att ni kan ge lite mera kärlek till produktexterna. Det är lite stela texter, ”Det här är en…”, spotifylista , ”Om du har problem med…”

Alla är nästintill identiska. Jag tror att ni brinner för era produkter och älskar det ni gör :) Visa det och visa Kärleken med lite unika och bra texter till produkterna.

Bra för sökmotorerna och roligt för kunden. Tänk dock på, viktiga nyckelord så tidigt som möjligt i texten.

Som det redan har påpekats så ska ni ta bort bilden med text på ”Om oss” och ersätta med vanlig text.

Ni kan skicka in en sitemap via Googles Webmaster tools för att sidan ska bli nyindexerad. Nu syns ni inte på några produkter om man gör ett site-sök. Bara en loginsida och ett ”Testinlägg” på bloggen. Inga kunder hittar er nu via sök.

I sökrutan hos Google

Code:
    site:www.karleken.nu

Tror också att det skulle vara bra med tydligare produkter på framsidan. Det tar flera sekunder innan man ser en produkt, sedan finns det ingenting som visar att man kan klicka på den, ingen ”call to action”.

Lycka till!

:)

Fridayjansson
    Deltagare

Jättebra att få feedback inom SEO! Har haft svårt inom just de.
    Titeln är nu ändrad, så nu står det ungefär det du skrev, med butiksnamnet sist.

Har också skrivit lite mer olika texter i produkt-texterna nu också.
    Om oss bilden är på g, så vi ska ha text istället för en bild.
    Bildspelet på startsidan har vi också ändrat på, med tydligare budskap.

Nu har vi även skickat en sitemap via Webbmaster tools, men när man söker så står det fortfarande Log in. Vet du varför det kan bli så?

Jättetack för feedbacken! Tar gärna emot mer :)

Tacksam för svar!

@DavidWigg 65580 wrote:

Angående sökmotoroptimering (seo) så finns det lite att göra.

Viktigast att åtgärda är titeln. Idag är titeln ”Kärleken”. Ser man den titeln i ett sökresultat så förstår man inte alls vad sidan handlar om, och vad ni säljer.

Ett exempel på en titel kan vara: Handgjorda inredningsdetaljer av återvunnet material – Kärleken.nu

Nu är detta bara ett exempel. Men ha i åtanke att nyckelordet – ska – komma – först. Butiksnamnet kan ni ha i slutet av titeln, kategorier, produktsidan.

Beskrivningen (meta description) av butiken har ni gjort ett mycket bättre jobb med. Det som kommer att synas under titeln i sökresultatet om man ser er framsida. Bra! :)

Sedan tycker jag att ni kan ge lite mera kärlek till produktexterna. Det är lite stela texter, ”Det här är en…”, spotifylista , ”Om du har problem med…”

Alla är nästintill identiska. Jag tror att ni brinner för era produkter och älskar det ni gör :) Visa det och visa Kärleken med lite unika och bra texter till produkterna.

Bra för sökmotorerna och roligt för kunden. Tänk dock på, viktiga nyckelord så tidigt som möjligt i texten.

Som det redan har påpekats så ska ni ta bort bilden med text på ”Om oss” och ersätta med vanlig text.

Ni kan skicka in en sitemap via Googles Webmaster tools för att sidan ska bli nyindexerad. Nu syns ni inte på några produkter om man gör ett site-sök. Bara en loginsida och ett ”Testinlägg” på bloggen. Inga kunder hittar er nu via sök.

I sökrutan hos Google

Code:
    site:www.karleken.nu

Tror också att det skulle vara bra med tydligare produkter på framsidan. Det tar flera sekunder innan man ser en produkt, sedan finns det ingenting som visar att man kan klicka på den, ingen ”call to action”.

Lycka till!

:)

DavidWigg
    Deltagare

@Fridayjansson 65622 wrote:

Jättebra att få feedback inom SEO! Har haft svårt inom just de.
    Titeln är nu ändrad, så nu står det ungefär det du skrev, med butiksnamnet sist.

Har också skrivit lite mer olika texter i produkt-texterna nu också.
    Om oss bilden är på g, så vi ska ha text istället för en bild.
    Bildspelet på startsidan har vi också ändrat på, med tydligare budskap.

Nu har vi även skickat en sitemap via Webbmaster tools, men när man söker så står det fortfarande Log in. Vet du varför det kan bli så?

Jättetack för feedbacken! Tar gärna emot mer :)

Tacksam för svar!

Bra jobbat! :) Det kan ta lite tid innan den blir omindexerad. Ge den ett par dagar.

Fridayjansson
    Deltagare

@DavidWigg 65628 wrote:

Bra jobbat! :) Det kan ta lite tid innan den blir omindexerad. Ge den ett par dagar.

Ok, då vet jag! Tack för hjälpen!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.