Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på armbandsshop riktad mot män

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    TIMP
    Deltagare

Gjorde om siten för ett tag sedan. Tappade ordertakt i början p.g.a. missar i navigering. Åtgärdat nu. Men skulle vara kul att höra hur shoppen uppfattas.

Feedback?

MisterBister
    Deltagare

Snygg sida :-) Gillar att det är avskalat och enkelt.

Däremot så tycker jag att produktbeskrivningen är lite tunn. Mått, material? Unisex?

Gillar känslan man får för produkten/företaget när man går in på er facebook. Fb-sidan väckte faktiskt mer köplust hos mig än själva webshopen eftersom det var först då jag egentligen fick en känsla för produkten och företaget. Det kanske skulle räcka med bara några få bilder till längst ner på shoppen så att man kan få sin aha-upplevelse redan där istället för först på facebook?

Anton A
    Deltagare

Har själv köpt en del armband från er! :)
    Ni har ju känsla för design vilket är viktigt! Gillar det skarpt! Dock så skulle jag gärna vilja ha möjligheten att klicka på produkten och därmed komma till en sida med mer info och bilder.
    Gillar bilderna för övrigt, tycker att armbanden framhävs bra mot stenbakgrunden.
    Bra jobbat!

Något ni kan ändra på dock är kassan (om det är möjligt). Gör så att allt är på en sida.

Kashkan
    Deltagare

Snygg sida!

kontorsmagasinet
    Deltagare

Väldigt snyggt, men snyggt är ju inte alltid lika med bra försäljning.
    Jag upplever det som lite svårt att hitta på sidan, inte så tydliga Call To Action knappar.
    Kassan känns helt annorlunda än resten av sajten, risken är att det känns som man har kommit fel när man väl är där.
    Intressant grepp med en jättebild och shopen nedanför, har ni testat att lägga produkterna högre upp? Hittar inga köpvillkor eller information om bolaget bakom, kan nog vara bra att lägga upp.

Magento
    Deltagare

Kassan borde få ett litet lyft. ”Hämta adress” funktionalitet är snart praxis.

Runns.se
    Deltagare

Sten är en bra bakgrund, det använder vi med ofta.

TIMP
    Deltagare

@skinza.se 65303 wrote:

Har själv köpt en del armband från er! :)
    Ni har ju känsla för design vilket är viktigt! Gillar det skarpt! Dock så skulle jag gärna vilja ha möjligheten att klicka på produkten och därmed komma till en sida med mer info och bilder.
    Gillar bilderna för övrigt, tycker att armbanden framhävs bra mot stenbakgrunden.
    Bra jobbat!

Något ni kan ändra på dock är kassan (om det är möjligt). Gör så att allt är på en sida.

Kul att höra! Säg till när det är dags för påfyllning så ordnar vi något. Mer info om produkterna har ni rätt i att jag bör lägga till. Produktundersidor ska jag däremot fundera på. Dom rök i senaste faceliften.

@Kashkan 65311 wrote:

Snygg sida!

Tack!

@kontorsmagasinet 65312 wrote:

Väldigt snyggt, men snyggt är ju inte alltid lika med bra försäljning.
    Jag upplever det som lite svårt att hitta på sidan, inte så tydliga Call To Action knappar.
    Kassan känns helt annorlunda än resten av sajten, risken är att det känns som man har kommit fel när man väl är där.
    Intressant grepp med en jättebild och shopen nedanför, har ni testat att lägga produkterna högre upp? Hittar inga köpvillkor eller information om bolaget bakom, kan nog vara bra att lägga upp.

Tidigare hade vi mer fokus på produkterna och mindre ”lifestyle”. Märker ingen större skillnad konverteringsmässigt.

@Magento 65313 wrote:

Kassan borde få ett litet lyft. ”Hämta adress” funktionalitet är snart praxis.

Det skulle jag jättegärna ha. Tvekar dock på att det finns stöd för det internationellt i Shopify.

@MisterBister 65302 wrote:

Snygg sida :-) Gillar att det är avskalat och enkelt.

Däremot så tycker jag att produktbeskrivningen är lite tunn. Mått, material? Unisex?

Gillar känslan man får för produkten/företaget när man går in på er facebook. Fb-sidan väckte faktiskt mer köplust hos mig än själva webshopen eftersom det var först då jag egentligen fick en känsla för produkten och företaget. Det kanske skulle räcka med bara några få bilder till längst ner på shoppen så att man kan få sin aha-upplevelse redan där istället för först på facebook?

Intressant idé. Vi jobbar mycket med Instagram. Vi får testa lägga in den feeden rakt på siten.

Mer info om produkten ska jag ta fram.

Tack för feedbacken hittils!

allstars
    Deltagare

Saknade också produktsida samt info om ”innehåll”.
    Vid i läggning i kundvagn kändes det som inget hände. Borde ha en tydligare indikering mer än att antalet ändras.

Kassasidan (shopify) ser helt annorlunda ut än huvudsidan, vilket bör fixas till för bättre igenkänning.

DavidWigg
    Deltagare

Nu vet jag inte hur er marknadsföringsplan ser ut. Inte heller om ni riktar er till en internationell marknad.

Jag kan ta sökmotoroptimeringsbiten (seo) istället för utseendet. Det måste gå lite hand i hand med seo, konvertering och utseende.

Först saknar jag en beskrivande ”meta description” som sökmotorerna kan läsa av och visa för ev kunder som söker efter era produkter. Detta har Google snappat upp och visar för personer som ser framsidan:

Quote:
    Right now: Buy 3 set. Pay only for 2. Use code 3for2. Add to cart 199 kr SEK. Dawn Mitch – Blue/Orange/Red. Add to cart 199 kr SEK. Honey Paul – Black/Brown/ ..

Man ser inte vad er sida säljer eller vad den handlar om.

Sedan tror jag att det behövs lite mer text. Innehåll som berättar om er och era produkter. Detta för kundernas skull också.

Vid ett site-sök (site:ertnamn.se) så upptäckte jag att ni har gamla sidor som ligger i sökresultaten. Eftersom dessa sidor inte används så rekommenderar jag att ni dirigerar om dem till framsidan (om ni ska ha en sida). Sätt en 301 (Moved Permanently) på alla sidor till passande ställe. Nu om en ev kund söker och ser ett av dessa resultat så hamnar han eller hon på en sida där de inte kan köpa något. Vilken kan resultera i att kunden försvinner bort utan att besöka den riktiga sidan.

Nackdelen med att bara ha en sida blir ju att det syns bara en sida i sökresultatet.

Over and out!

:)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.