Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Nya Kontorsmagasinet lanserad – feedback uppskattas
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av allstars.
-
FörfattareInlägg
-
14 maj, 2013 kl. 07:51 #100113kontorsmagasinetDeltagare14 maj, 2013 kl. 20:05 #164077bananeDeltagare
Är allergisk mot responsiv design, vilket jag kanske är ensam om så det ska jag inte ge kritik för men en länk till ”full version” brukar vara uppskattat
14 maj, 2013 kl. 23:49 #164078PrixDeltagareSnyggt!
Petigt: Decimaler på 1500 samt 69 kr känns ganska onödigt.
Eftersom ni skyltar mycket med logistiken så hade det ju varit intressant att mötas av en Posten/Dhl/Schenker symbol och information om sista beställningstid för att ordern skall packas & skickas samma dag.
15 maj, 2013 kl. 07:56 #164091kontorsmagasinetDeltagareTack för värdefull input, ska kika på detta.
15 maj, 2013 kl. 08:07 #164093ParvelitoDeltagareNågra snabba saker efter fem minuters tittande:
Jag irriterar mig lite på kolumnen till höger med kampanjvaror/andra produkter. Den fick gärna flytta ut mer till höger, utanför huvudet.
En liten struntsak, men Gum(m)iband är felstavat under Post och Emballage.
Sedan tycker jag ni varit lite snåla med bildstorleken på era underkategoribilder. Det känns som man får ta fram förstoringsglaset för att se vad det är ibland.
Jag tror också att vissa saker lämpar sig bättre att visa i listform än tre i bredd. Letar man t.ex. efter en kartongstorlek så är listor mycket med överskådligt.
15 maj, 2013 kl. 08:48 #164095kontorsmagasinetDeltagareTanken är att den ska vara lite ”irriterande” så att man ser den
Känns som en sådan grej som man får A/B-testa, men det är en intressant synpunkt.Helt enig gällande kategoribilderna.
Angående listform så håller jag delvis med dig, men det är ett lite större projekt både med att välja ut vilka kategorier som ska listas på det sättet och att göra den designen. Sen måste man ju väga nyttan av listor jämfört med ”förvirringen” att vissa produkter listas i listor och andra i boxar. Får fundera lite på den helt enkelt, tack för input!16 maj, 2013 kl. 08:04 #164130Jesper RibackaDeltagareHej! Jag gillar er sida starkt!
Angående länkarna längst ner på sidan i er footer så har ni missat att lägga in produkter under länken ”filofax” men detta kanske är på gång?
Annars bra gjort med navigeringen! Jag tycker ni har många sätt att hitta vilken produkt man är ute efter.
16 maj, 2013 kl. 14:20 #164148kontorsmagasinetDeltagareTack för fin kritik Rainman, filofax är lite säsongsberoende, så den kommer upp till hösten igen när 2014 kalendrarna kommer in. Var kanske lite dumt att ta med dem i det här skedet…
23 maj, 2013 kl. 19:16 #164432allstarsDeltagarelite från mobilperspektivet:
Sidan ser bra ut på iPad mini.Texten är tok för liten på små skärmar. Dubbla storleken och radhöjden. Lätt att peka fel annars.
När man klickat in sig från startsidan ska man inte mötas av menyn igen, den bör vara kollapsad och vara möjlig att enkelt expandera igen.
Ser gärna att listningen är i listform, inte som boxar, alternativt två boxar per rad.Tittade på en produkt (laserskrivare) och när jag klickade på bilden visas en miniatyrbild i modalt fönster. Onödigt att visa om den bilden vill se större blir mindre, borde visas expanderat direkt.
Elementen kommer i fel ordning, tycker jag.
Rubrik högst upp, bild sedan, beskrivningstext sedan (kollapsad, eventuellt), sedan köpknapp.Den gröna bakgrundsfärgen under antal-väljaren och köpknapp är för stark och ger för dålig kontrastverkan. Färgblinda har svårt att se skillnad på den gröna färgen och den blå klarnatexten, och den gula är nog rätt otydlig då också.
Slutligen; bra med ”Se sidan i fullbredd”, men länken att växla tillbaka borde kanske heta ”anpassad bredd” istället för flexibel.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.