Plus Forum E-handelsforumet Logistik Kunder ska kunna skriva ut fraktsedel på min hemsida

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100107
    axelsson90
    Deltagare

    Hej!

    Jag ska starta en e-handelsbutik men har lite problem med frakten.

    Jag behöver en lösning där kunder enkelt ska kunna skriva ut fraktsedel via min hemsida. Det finns hemsidor som har detta idag t ex nelly.com.

    Någon som har tips på hur man kan lösa detta? Har försökt kolla med posten och Schenker men de är inte så hjälpsamma.

    Kan man på något sätt integrera Unifaun eller något liknade?

    Vore kanon om någon hade lite tips!

    Tack,
    Philip

    #164053
    Trogstam
    Medlem

    Hej Philip,

    Jag tycker att det verkar som att du är inne på rätt spår, det låter som att det är ett TA-system som du behöver. De allra flesta TA-system har idag snabba och enkla integrationer gentemot webbshopar så det ska inte vara några problem.

    Det finns ett antal olika TA-system på marknaden (bland annat vi på Memnon Networks och Unifaun som du nämner) så du kan vinna på att kolla runt lite bland olika leverantörer och se vad som passar dig bäst. Tänk på att det ska vara enkelt för dig idag och även framåt när din e-handel förhoppningsvis växer.

    Många av de vanligaste e-handelsplattformarna börjar nu ha standardkopplingar gentemot TA-system, vilket gör det ännu enklare för dig som användare. Min rekommendation är därför att höra med din leverantör av e-handelsplattform om de har någon standardkoppling gentemot ett TA-system. Kolla annars med oss TA-leverantörer för att hitta en lösning som passar dig.

    Lycka till!

    / Karin Trogstam

    #164110
    axelsson90
    Deltagare

    Tack Karin!

    Har nu varit i kontakt med unifaun och Memnon! verkar finnas bra lösningar.

    /Philip

    #164113
    Staffan
    Deltagare

    Hej Philip,

    Det finns flera olika typer av lösningar via TA-systemen som stödjer både Postens och Schenkers alla tjänster.
    Flera varianter för integration med din e-handelsplattform kan vara aktuella, och flera upplägg för utgående paket och för effektiv returhantering finns som val.

    Det låter bra att du fått de kontaker du behöver för att komma vidare.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.