Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Återkommande automatisk kortbetalning

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    fre
    Deltagare

Jag jobbar på en webapp där användare kan prenumerera på produkter. Ex: en gång om året så ska användaren debiteras 100 kr, och om debiteringen går igenom så skickas en produkt till användaren.

För att detta ska vara möjligt måste någon typ av betalningsmöjlighet sättas upp innan den faktiska betalningen sker. Förslag på sätt att lösa detta? Jag är helt grön på betalningar.

Dan
    Deltagare

Ja, dibs eller paypal kan göra det exvis. Säkert fler.

fre
    Deltagare

@Dan 64147 wrote:

Ja, dibs eller paypal kan göra det exvis. Säkert fler.

Är det sannolikt att jag själv måste spara kortuppgifter i min lokala databas? Det vill jag helst undvika om möjligt.

Caarl
    Deltagare

@fre 64150 wrote:

Är det sannolikt att jag själv måste spara kortuppgifter i min lokala databas? Det vill jag helst undvika om möjligt.

Det du vill göra är ganska avancerat, om du inte kör t.ex. paypal.

Fanns ingen färdig lösning så vi har nyligen byggt en sådan custom modul till Magento för DIBS abonnering. Betalningen sker via dibs payment window, så du behöver inte ha SSL eller lagra kortuppgifter.

Hör av dig om du skulle va intresserad av att köpa modulen.

Patrik Muller
    Deltagare

Jag har gjort ett webinar om hur du kan spara kortnummer via din betalväxel. Du hittar det här.

Vill du ladda bara ladda ner presentationen så finns den på min SlideShare.

bigfish
    Deltagare

Intressant, hur mycket kostar det att lägga till den funktionen på en betalväxel?
    varierar priset beroende på vilken betalväxel man använder och i vilket land etc.

Pelmered
    Deltagare

Detta kan du även få hos bland annat PayEx.

Patrik Muller
    Deltagare

Några hundralappar i månaden och samma transaktionspris för dina övriga transaktioner (en eller ett par kronor/trans beroende på volym) får du nog räkna med. Vill du ha exakta uppgifter måste du kontakta den/de betalväxlar du är intresserad av.

wtorsler
    Deltagare

Precis som ovan nämnt så är det en ganska enkel integration att göra med PayPal och Reccuring Payments.

Ska transaktionerna alltid vara densamma varje månad eller kommer de variera varje månad? Om kostnaden ska variera exempelvis på hur mycket kunden ”förbrukar” denna produkt så blir själva integrationen och riskbedömningen svårare.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.