Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Analytics – Se trafikkällor bara för kunder
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Christoffer Tyrefors.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2013 kl. 14:24 #100037kristoffer.gusDeltagare
Jag har, precis som gissningsvis många av er andra också, utvecklat ett gravt Analytics-beroende sedan jag kom igång med Ehandel och njuter av all data. Det är dock en funktion som hade varit väldigt användbar och som jag inte lyckas hitta och det är att kunna filtrera på bara de som har köpt i min butik och se varifrån dessa kommer. Vilka AdWords-kategorier driver inte bara besökare utan även köp, osv med andra marknadsföringskanaler.
Är det någon kan se den information på ett bra sätt och har möjlighet att förklara hur det går till? Jag har aktiverat Ehandelsdelen av Analytics och tycker att all information borde finnas för att kunna presentera det jag är ute efter.
Ha en trevlig valborg på er allihop!
30 april, 2013 kl. 16:13 #163445Christoffer TyreforsDeltagareDu kan skapa segment i analytics. Det ligger typ högst upp till vänster på varje enskild sida (precis under rubriken). Där kan du då skapa ett segment som innebär ”intäkt” större än 0.
Värt att nämna är att du då får BESÖK som innehöll en intäkt, och inte enskilda människor. Det är inte alls orimligt att tänka sig att en betydande del av t.ex. adwordskunderna återkommer vid ett senare tillfälle för att slå till (varpå försäljningen inte skulle ”tillägnas” adwords i detta fall), så den här typen av statistik ska tas med en rejäl nypa salt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.