Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Responsiv design.
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av allstars.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2013 kl. 11:54 #100020Oscar TroedsonDeltagare
Hallå,
Pillat ihop en responsiv design för Sortiment.se (Runshop’s design är förskräcklig atm, men ny är på G!)
Skulle verkligen uppskattat lite feedback. Vi är inte klara än (jag har koll på en del missar, funktionsförbättringar och minskad laddtid), men tänkte ta in lite allmän feedback innan vi sätter den helt. Så har ni en smartphone, tablet får ni gärna surfa in för att kolla!
Stort tack!
Trevlig helg.
Oscar26 april, 2013 kl. 15:18 #163326Stefan9DeltagareDesignen i sig är väldigt snygg och unik men tror inte det passar riktigt till dina produkter.
Designen får mig känslan att det är en typ av blocket/osom.Var en aning svårt o navigera, ”kategorier” var svårare att hitta än det bör va.
Tips:
– ’Fäll ut’ menyn så alla kategorier alltid syns
– I kategori sidan tycker jag du bör ha rutnät och inte lista.
– Kanske lite mindre bilder eftersom känns som modebutik.Jag ser att du använder Prestashop och jag kan hjälpa dig med ifall du behöver hjälp!
26 april, 2013 kl. 16:25 #163329LubicDeltagareGillar också designen, men tycker ni borde flytta upp kundvagnen på vänster sida så den hamnar över kategorierna och göra den ganska låg tills man stoppar i lite produkter. Jag skulle då även ta bort ”kundvagnen” upp till höger helt. Nu är det lite ”rörigt” i och med att det är två ”kundvagnar”. Jag skulle då även minska höjden på ”headern” för att utnyttja höjden bättre.
Just nu är sidan inte helt centrerad, då ”reklamen” till höger hamnar utanför själva sidan. Detta gör att på min laptop så får jag en sidoscroll med något dolda ”reklamrutor” till höger, även om det är en hel del luft till vänster.
Men som sagt, i det stora hela är designen mycket tilltalande (iaf för mig)
27 april, 2013 kl. 09:16 #163336Oscar TroedsonDeltagareTack för feedbacken. Vi har haft designen under en längre tid för desktop och det har gett ett väldigt bra utslag, så den ändrar vi inte. Modekritiken är jag inte med på? Vi säljer bla skor, jackor och stövlar?
– Det blir tyvärr för många kategorier men jag är med på att det är svårnavigerat. Skall kolla på det.
@Lubic, tack för det. Skall kolla på vad vi kan göra. Kundvagnar kan du ha rätt i!23 maj, 2013 kl. 19:37 #164439allstarsDeltagarePå startsidan
Menyn /kategorierna borde ligga tillgängligt högst upp på sidan, via en menyknapp som expanderas/kollapsas.Ingen rubrik (Utvalda produkter) till produkterna som ”listas” så man förstår inte kontexten.
Tycker inte att listningen är särskilt lyckad heller, borde visas som lista.Kategorisida
Bra med menyn, men man borde se vilken kategori man befinner sig på lite tydligare.Produktsida.
Att ladda hela sidan (klart) tar rätt lång tid trots att jag använder wifi.
Om jag klickar på produktbilder (Lost BD) så visas en mindre bild än den jag klickade på.Titta gärna över hur det ser ut på förstasidan vid stående ipad.
Headern kan optimeras en del och produkterna längst ner linjerar inte riktigt bra.i övrigt, en bra start.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.