Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Någon som provat/använder XTENTO mot Unifaun
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av nordicwebteam.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2013 kl. 10:02 #100019ruthbladDeltagare
Hej handlare,
Vi har tidigare använt Opencart och växte blixtsnabbt ur den och valde Magento på grund av skalbarhet och framför allt för att den har en pro-version om man mot förmodan skulle växa mycket.
Nu är jag ett litet snålarsel mest för att vi inte har obegränsade resurser men jag ogillar dessutom löpande fasta kostnader liknande de som Unifaun vill ha för sin integrationsmodul.Jag sökte igenom de alternativ som kan finnas och det finns förutom Memnon en ”extension” för Magento mot posten/Unifaun (XTENTO) som kostar drygt två tusen (rimligt) och utan månatliga kostnader.
Jag undrar bara om någon av er handlare har någon erfarenhet av denna och kan berätta om era erfarenheter?
26 april, 2013 kl. 16:38 #163330PalMikDeltagareJag har inte använt till Unifaun men gjorde ett litet projekt med han som iaf för 2 år sedan hade Xtento och han var fantastiskt duktig.
27 april, 2013 kl. 18:28 #163344nordicwebteamDeltagareHej hej
Jag har en kollega i branschen (crealevant) som testade xtento. Men den fungerade inte för dem. Så de köpte vår istället. Däremot håller jag med om att xtento verkar vara en bra utvecklare.
Om du köper en modul från xtento måste du ändå betala 4500 för årsavgift och startavgift för orderkopplingen hos unifaun. Köper du en från en som är partner/återförsäljare för unifaun så behöver du oftast inte betala för de 4500 till unifaun utan det är leverantörens intäkt. Så fungerar det i vilket fall med den modulen vi gjort.Både vår och Memnon är bra moduler. Har kollat på memnons nya ganska nyligen och den har en del smarta funktioner.
Själv har jag under dagen suttit och skrivit ihop en spec på nya funktioner för vår modul. Ska bli kul att sätta igång med det.Jag hoppas inte att detta klassas som för mycket reklam eller liknande i forumet. Tyckte att det var relevant denna gång. Hoppas det tillförde något iaf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.