"Ska fylla på kassan ytterligare".
Influencern och entreprenören Jelena Meacham lanserade dejtingappen Kim, som från start hette Blind Date, för cirka ett år sedan. För några månader sedan avslöjade bolaget att man gör sig redo för en investeringsrunda, och idag kan vi meddela att bolaget avslutat sin första runda.
Hur mycket fick ni in?
Vi kommunicerar inte exakta siffror i dagsläget, men vi kan säga att det rör sig om ett sjusiffrigt belopp, säger Jelena Meacham till Influens.se.
Är ni nöjda med vad det landade på?
Vi har försökt hålla en konservativ approach till den här investeringsrundan, givet en generellt tuff kapitalmarknad. Glädjande nog så fylldes vår investeringsrunda snabbt och vi övertecknades. Vi har kunnat uppvisa bra nyckeltal och tillväxt, och har starkt uppåtgående kurvor i både användartillväxt såsom ARPU (Average revenue per unit, vilket betyder "genomsnittlig intäkt per andel" på svenska reds. anm.)
De som deltog i rundan är ett antal ängel-investerare däribland Rickard Lagerqvist, grundare av Mindler och Werlabs, samt Oscar Salén från investeringsbolaget Oscaria Capital.
Även ett par andra entreprenörer som inte bara bidrar med pengar utan också sweat equity.
Teamet bakom satsningen fortsätter att vidareutvecklar appen och dess funktioner löpande. Men de färska pengarna ska framför allt att gå till marknadsföringen.
Pengarna kommer främst att gå till marknadsföring och fortsatt utveckling av appen. I höst/vinter vill vi fylla på kassan ytterligare för att skala upp ordentligt, och då ska vi ta oss in på en eller ett par nya marknader, avslutar Jelena Meacham.