Resultatet vänder också från röda till kolsvarta siffror.
Michaela Fornis techbolag Baby Journey har med sin app och alla dess element, som artiklar och poddar, tagit rejäl fart. När den första ordinarie årsrapporten, som enbart täcker ett helt kalenderår, nu har landat är det med fina siffror. Första rapporten vi såg var för 17 månader under 2019 och 2020 och visade en omsättning på 615 tusen kronor. När vi nu kan se siffrorna för 2021 så är det en ökning med över tusen procent, det vill säga tio gånger så stort, och ligger på 6,8 miljoner kronor.
Baby Journeys app, som är navet för hela communityn, har fortsatt växa stadigt med nya användare och blev dessutom under året nominerat till svenska designpriset, går det att läsa i rapporten.
Även resultatet visar fina siffror i jämförelse, för 2021 så slutar man strax över två miljoner kronor före skatt, siffran för de tidigare 17 månaderna var ett minus på drygt 180 tusen. Och mycket av framgångarna på intäktssidan beskrivs på följande sätt i rapporten:
Flera stora partnerskap har ingåtts under året, varav ett strategiskt flerårigt som inbringar betydande intäkter.
Vilket partnerskap det är framgår inte. Vad Influens.se däremot sedan tidigare rapporterat är att man i appen kan hitta en pod som görs tillsammans med Länsförsäkringar.