ANNONS

Förlusten rusade för anrika varumärket: "Svagare än väntat"

Jenny Hansell, vd på Röhnisch, har fått lotsa bolaget genom en tuff period

Tuffa omvärldsläget pressade bolaget.

ANNONS

E-handlaren och varumärket Röhnisch, lämnar ett jobbigt 2023 bakom sig, rapporterar Breakit.

Omsättningen föll från 200 till 196 miljoner kronor. Men allra mest kännbart var det på resultatsidan, där förlusten drog iväg från -2,6 till -14,7 miljoner kronor för året.

Resultatet för 2023 blev svagare än förväntat, inte minst utifrån en utmanande omvärld, skriver i de i bokslutet och fortsätter:

Marknadsläget har gjort att bolagen drabbats av stora kundförluster trots en åtstramad kreditpolicy.

Däremot ska e-handeln ha gått försiktigt framåt. Utöver den egna webbshoppen säljer man även sina kläder via välkända återförsäljare i såväl e-handeln som i fysiska butiker.

Röhnisch grundades år 1945 i Sverige och tillverkar och säljer träningskläder, badkläder, ytterkläder och golfkläder.

Nils Lund
nils@ehandel.se