ANNONS

Footways padelsatsning är live: “Padelälskare på 24 marknader”

Daniel Mühlbach och Fernando ”Bela” Belasteguín

Den åttonde nischade nätbutiken.

ANNONS

I mars berättade vi att Footway var på gång med en stor padelsatsning. Man hade rekryterat padellegendaren Fernando ”Bela” Belasteguín och tillsammans skulle man rulla ut en ny nätbutik.

LÄS ÄVEN: Footway ger sig in i ny bransch – öppnar butik med världsmästare

Nu meddelar Footway att projektet är igång på riktigt. Med hjälp av e-handlarens nya plattform har man rullat ut Belapadel, som den nya nätbutiken heter, till 24 marknader. Satsningen sker tillsammans med sportvarumärket Wilson.

Via vår plattform kan Wilson och Bela bygga sitt gemensamma varumärke och i ett slag nå en växande skara av padelälskare på 24 marknader runtom i Europa. Den gemensamma infrastrukturen innebär snabba leveranser och ger kunden möjlighet att välja det betal- och leveransalternativ som passar bäst, säger Footway Groups vd Daniel Mühlbach i ett pressutskick.

Belapadel.com ska vara Footways åttonde nischade nätbutik som är live på den nya e-handelsplattformen.

LÄS ÄVEN: Footways nya superplattform – genidrag eller ej?

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se