Bortsett från möjligen träningskläder och inredning är sporten padel det förmodligen allra hetaste inom e-handeln just nu. De företag som säljer padelutrustning vittnar om rekordförsäljning samtidigt som flera andra står beredda att öppna nya butiker.
LÄS ÄVEN: Padelboom i e-handeln: "Finns inget slut på möjligheterna"
Nu meddelar Footway att de också hoppar på padeltåget. E-handlaren har inlett ett samarbete med argentinaren Fernando ”Bela” Belasteguín och kommer att öppna en ny butik. Det berättar företaget i ett pressmeddelande. Fernando ”Bela” Belasteguín har enligt Footway beskrivits som "den bästa padelspelaren i historien", med en rad vinster och utmärkelser i bagaget. Till exempel ska han ha varit rankad som världsetta 16 år i följd mellan 2002 och 2018. Nu blir han ambassadör för Footways nya satsning.
Att få inleda ett samarbete med Bela som ambassadör för vår nya racketsportsatsning känns väldigt kul. Han har en unikt stark ställning inom sin sport som kommer bana väg för den nya butikens kännedom på marknaden. För Footway som helhet innebär butiken att vi nu ytterligare flyttar fram våra positioner inom sportsegmentet, säger Martin Kamphav, affärsutvecklingschef på Footway, i en kommentar.
Den nya nätbutiken, som ännu inte verkar ha fått något namn, kommer att lanseras direkt på Footways samtliga 24 marknader. Företaget lovar ett "tydligt fokus på padel" men kommer även att sälja utrustning för andra racketsporter.
Padel är min passion i livet och jag hoppas att mitt ambassadörskap för den nya butiken ska leda till att ännu fler upptäcker sporten. Att få verka på en plattform som i ett slag når ut på 24 marknader ger mig stora möjligheter att sprida den glädje och gemenskap som kännetecknar padel, säger Fernando Belasteguín.