FoodPanda har under de senaste åren gjort en rad uppmärksammade uppköp av konkurrenter. I februari 2015 köpte man i samma veva upp sex rivaler i sju Sydostasiatiska länder, något företaget gjorde kort efter det att man shoppat loss i Östeuropa.
I mars i år köpte Foodpanda upp en Delivery.com i Hong Kong och nu gör den Rocket Internet-ägda matleveranstjänsten ytterligare ett uppköp, nämligen den Saudiarabiska konkurrenten Hungerstation som grundades 2012.
Lönsamma efter tre år
FoodPanda har varit verksamma i Mellanöstern sedan 2013 under varumärket Hellofood, som även är bolagets ansikte utåt i Latinamerika och Afrika.
Hungerstation kommer att drivas vidare av dess grundare, Ebrahim Al-Jassim, som ett separat varumärke och enligt FoodPanda kommer man tillsammans att ha 2 000 anslutna restauranger i 30 städer i Saudiarabien.
– Tillsammans med våra övriga verksamheter i Mellanöstern kommer Hungerstation och Hellofood att ge oss en marknadsledande position i regionen och vi är stolta över att ha uppnått lönsamheten endast tre år efter lanseringen, säger Ralf Wenzel, VD för Foodpanda.