Man ska nämligen låta sina samarbetspartners synas på 100 nya elcyklar med en reklamyta längst bak. Varje leverans som körs med de aktuella elcyklarna blir alltså ett annonseringstillfälle.
Våra nya elcyklar med reklamyta är en del av vår vision att ständigt utveckla och förbättra våra tjänster för att möta våra samarbetspartners behov. Den här satsningen ger våra partners en unik möjlighet att nå ut till en bred publik på ett effektivt och iögonfallande sätt, säger Daniel Gustafsson Raba, operativ chef för Foodora, i en kommentar.
Det här innebär att bolaget i större utsträckning kommer att kunna sälja kampanjer som kombinerar såväl digitala som fysiska ytor.
Man kommer också att kunna åstadkomma hög synlighet i stadsmiljöer, något man säger sig uppleva en hög efterfrågan på.
Vår senaste samarbetspartner Durex har verkligen tänjt på gränserna med sin kreativa kampanj på cyklarna och påsarna från Foodora Market. Kampanjens framgång är ett bevis på vår styrka att få våra partners att synas på oväntade och effektfulla sätt, säger Sara Karte, nordisk direktör för retail media och partnerskap på Foodora.