Foodora har länge salufört sin så kallade q-handel. Utöver att leverera restaurangmat hem till folk, så kan man numera även buda hem exempelvis mat- och dryckesvaror. Konceptet bygger på snabba leveranser i bland annat Stockholm, från lokala lager.
LÄS ÄVEN: Foodora rullar ut ännu en Q-handel – fler på väg
Nu breddar Foodora sitt q-handelskoncept ytterligare, för att konkurrera med främst budfirman Ryska Posten, men även i viss mån Postnord och Budwheels. Den här gången rör det sig om en företagstjänst som även låter företag som idag inte är anslutna till Foodora-plattformen att också buda grejer.
De kan nu också använda sig av vår budflotta, genom att logga in via vår nya webbtjänst, för att sedan ange vad som ska budas och till vem. Leverans går sedan till deras kunder. Det fungerar som Ryska Posten, säger Johanna Lindskog Lindell, nordisk pr- och kommunikationschef på Foodora, till Ehandel.
Privatpersoner på tur
Framöver kan det även bli möjligt för privatpersoner att buda varor och saker till andra privatpersoner. Men just nu är det fråga om bud från företag till kunder.
Varför utvecklar ni ert fraktutbud?
Foodora är väldigt duktig på att leverera saker snabbt. Det här är en utveckling av vårt utbud, då vi hela tiden breddar vår affär. Så mer kommer inom kort.
LÄS ÄVEN: Foodora börjar leverera nattetid: ”Markant efterfrågan”