Sedan vi skrev om EC-GO i februari har det hänt en hel del med bolaget vars affärsidé är att sälja godispåsar med extra schysst innehåll. Företagets VD Julia Semb har rekryterat Isabelle Rosén som partner och delägare, bolaget har lanserat ett samarbete med Barncancerfonden, skaffat ett nytt lager i Katrineholm och - framför allt - genomfört en större lansering med inriktning mot B2B.
- Så vi har genomgått en ganska stor förändring, från att rikta in oss på prenumerationer till att sälja till företag, vilket har gett oss mer volym i försäljning, säger Julia Semb.
EC-GO:s B2B-verksamhet har nu varit igång i cirka tre månader och hittills är det framför allt eventbolag och konferensbolag som hoppat på tåget, men även företag inom helt andra branscher. Företaget har bland annat ett samarbete med ett flygbolag.
- Det är ofta antingen jättesmå eller jättestora företag som är intresserade.
"Har kommit en bra bit på vägen"
Men även om företagets fokus den senaste tiden har legat på att starta upp B2B-verksamheten är även B2C-försäljningen fortfarande viktig för företaget. Julia Semb uppskattar att EC-GO för närvarande skickar ut 800 påsar i månaden till privatpersoner.
Är det fortfarande många som prenumererar eller köper folk mer enstaka påsar?
- Nej, det är mycket prenumerationer faktiskt. Vi har en del familjer som handlar och då passar det bra om de får hem sin påse på fredagen. Folk är nyfikna och testar gärna nya saker och vi jobbar mycket med att alltid erbjuda nya produkter.
Julia Semb vill inte gå in på exakt vad hon tror att EC-GO kommer att omsätta i år, men meddelar att tillväxten hittills har varit helt organisk.
Hur går det med försäljningen till företag?
- Det är så nytt så det får vara hemligt ett tag till. Vi har kommit en bra bit på vägen, så mycket kan jag säga.