Bara i december 2014 ska över 500 säljare på sajten ha omsatt i genomsnitt 10 lakh, eller 1 miljon rupies. 50 av dessa ska till och med ha sålt för 1 crore, eller 10 miljoner rupies, vardera i genomsnitt. En miljon rupies motsvarar ungefär 130 000 kronor.
Med en tillväxt på 30 procent per år är det främst inom kategorierna kläder och hemelektronik som miljonärerna ökat. Men även säljare med inriktning på heminredning, smycken och hantverk har fått sin del av framgången.
Fler satsar pĂĄ E-handeln
De flesta av säljarna som lyckats bäst finns i storstäderna. 60 procent av miljonärerna kommer från Dehli, Mumbai och Bangalore, men under 2015 tror man att det kommer att bli allt fler miljonärer även i de mindre städerna runt om i Indien.
Och Flipkart, som också får in en slant med jämna mellanrum, gör sitt bästa för att hjälpa genom att bland annat anordna utbildningar och workshops. Något man hoppas ska öka antalet säljare i mindre städer.
– Vi är övertygade om att vi under 2015 kommer att se fler säljare satsa på e-handeln, vilket kommer att skapa minst 10 000 nya miljonärer tack vare Flipkarts marknadsplats, säger Flipkarts SVP, Ankit Nagori.
Källa: FinancialExpress