E-handelsföretaget Parfym.se, som grundades för 15 år sedan, ökade omsättningen med 13 procent under 2019 och landade på nära 230 miljoner kronor. Rörelseresultat (EBIT) steg samtidigt med 22 procent och uppgick till 33 miljoner.
Vi har vuxit snabbt och lönsamt tack vare vårt datadrivna arbetssätt, säger vd:n Darko Drašković i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: E-handlaren slog 200 miljoner – öppnar butik på 200 kvadratmeter
I fjol påbörjade bolaget även ett omfattande varumärkesarbete med ny varumärkesplattform, grafisk identitet och sajt. Och nu är man klar. En helt ny Parfym.se har slagit upp sina dörrar.
Vi har arbetat stenhårt och jag är väldigt stolt över resultatet som tagits som tagits fram med Story Relations och GLHF. Varumärkesplattformen skapar en tydlig riktning för vår kommunikation. Det har mynnat ut i en clean grafisk identitet och ny sajt där vi lyckats kombinera smarta digitala verktyg och användarvänlighet med stilren design, säger Darko Drašković.
LÄS ÄVEN: Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se
Helya Houshmand på kommunikationsbyrån Story Relations tillägger:
Parfym.se har tidigare främst kommunicerat rationella värden. Det har förvisso varit ett framgångsrecept på så sätt att de byggt en lönsam affär, men andra faktorer såsom preferens, varumärkeskännedom och kännedomen om det breda sortimentet, har hamnat i skymundan.
Det har varit väldigt roligt att grotta ned oss i detta för att landa i en varumärkesplattform som även ger plats åt emotionella aspekter av varumärket, säger Helya Houshmand, kommunikationsstrateg och VD på Story Relations.