Backar med över 30 procent.
Influencern Jonas Fagerström är en del av humorgruppen JLC, som syns och hörs på flera håll men främst via sin podd "Mellan himmel och jord" samt sin Youtubekanal. Vid sidan av gruppens arbete med sociala medier driver Jonas även sin egen influencerverksamhet på Instagram.
Nu avslöjar en färsk årsrapport hur det senaste verksamhetsåret gick för Jonas Fagerströms bolag. Företaget hanterar hans samarbeten i sociala medier samt framträdanden, men även investeringar och försäljning av smycken och klockor.
LÄS ÄVEN: Jonas Fagerströms smyckesmärke krossade miljonen – ökade med över 360 procent
Bolagets räkenskapsår är brutet och rapporten sträcker sig till och med sista april 2022.
Enligt dokumenten har omsättningen minskat med tre procent och landar på cirka 6,4 miljoner kronor. Rörelseresultatet tar dock en större smäll och backar med 35 procent, till 3,1 miljoner kronor.
Vad anledningen är till de sjunkande siffrorna har Jonas Fagerström inte kommenterat i rapporten.