Skönhetsvarumärket, tillika e-handlaren, Lenoites är på väg att passera en viktig milstolpe i tillväxtresan.
Bolaget ser nämligen ut att nå en omsättning på 10 miljoner kronor i år och därmed dubbla försäljningen från 2022. Dessutom kommer det att ske lönsamt, med en vinst på runt 2,5 miljoner kronor. Men mycket vill ha mer och i jakten på ytterligare marknadsandelar har man nu rekryterat en ny kommersiell chef. Det blir Henrik Johansson som tar rollen.
Jag är så imponerad av Laila och Lenoites, och vad de lyckats åstadkomma på de här två åren. Jag ser fram emot att få ansluta till ett av Sveriges snabbast växande beauty brands och räknar med ett riktigt spännande 2024, säger han i ett uttalande.
Det är inte vem som helst som ansluter. Han har suttit på ledande befattningar hos bolag som Grazette, som senare såldes till Lyko, Xlash Cosmetics och Lernberger Stafsning.
Lenoites har grundats av influencern Laila Högfeldt och lanserades under 2021.