Idrott på toppnivå avgörs inte bara på plan. Det krävs pengar för att ställa ett bra lag på benen, och ett sätt att få in dem är att kränga supporterprylar. Med tanke på e-handelns framfart är nätet idag ett självklart alternativ även för idrottsklubbar.
Men det gäller att hänga med i utvecklingen för att lyckas, något som AIK visade att man gjort med lanseringen av sin nya webbshop förra hösten. AIK:s nya e-handel är nu en viktig del i klubbens multikanalsatsning och kopplar samman alla säljkanaler. Nu lanserar även konkurrenten Färjestads BK sin nya nätbutik.
Satsat mobilt
I FBK-shopen kommer supportrar att hitta hela sortimentet av merchandise, som till exempel tröjor, kepsar och mobilskal. En viktig del i den nya satsningen var en responsiv sajt med tanke på mobilernas framfart, samt bra betalmöjligheter.
– Vi vill göra det enklare för våra kunder att handla hos oss. Vi har gjort en helt ny design och byggt så att allt fungerar smidigt i mobilen. Att man även kan betala både med kort och faktura tror jag våra kunder uppskattar, säger Lars Nyqvist, webbansvarig FBK-shopen.
Källa: Press