ANNONS

Färgglada axelremmar - omsätter 2 miljoner efter ett år

Färgglada axelremmar - omsätter 2 miljoner efter ett år
Pauline Längbo

"Omsättningen ska minst fördubblas varje år".

ANNONS

Egendesignade axelremmar för väskor är något som Kristine W. Lium och Pauline Längbo har gemensamt. I december skrev vi om Kristine W. Lium, grundare av axelremsvarumärket Retach, som lanserade sin e-handel i slutet av november.

LÄS ÄVEN: Retach vill förlänga väskornas liv och spara på miljön

Idén med axelremmarna handlar om att förnya och göra en gammal väska som ny. Tanken är att axelremmarna på sikt ska bidra till att färre köper nya väskor.

Hon lanserade sitt varumärke, Gabrielle by P, i oktober 2017 och stänger sitt första verksamhetsår i april och väntas då omsätta cirka två miljoner kronor. Detta är bara början. Enligt Pauline ska omsättningen minst fördubblas varje år framåt. 2019 blir på fokus att växa i Sverige, men även att expandera på den globala marknaden, med målet om att på sikt slå i USA.

Vill utöka antalet återförsäljare

E-handeln är en viktig del i uppbyggandet av hennes varumärke, menar grundaren och designern. Idén om att designa färgglada axelremmar föddes under en sommarsemester 2017, och redan i oktober samma år lanserade hon sin sajt.

Pauline har finansierat sin uppstart själv och fokuserar i dagsläget på eget ägandeskap. Men något hon vill dela på är däremot försäljningsmöjligheten. Innan jul signade hon avtal med Åhléns City där axelremmarna kommer att säljas i Åhléns butiker i Stockholm som Göteborg, och hon vill fortsätta utöka antalet återförsäljare.

Följare på sociala medier fick bestämma

Något som hon fokuserar mycket på och som är en viktig del av hennes företag är hennes personliga och nära relation till sina kunder. Hon jobbar aktivit med sina sociala medier och senast fick hennes följare vara med och påverka kommande färgval och designalternativ. Hon understryker att “relationen till kunderna är företagets kärna och nyckeln till hennes framgång”.

Hon startade med tre axelremsmodeller i oktober, och idag erbjuder hon redan åtta olika. Produktutvecklingen är också en sak som står i fokus och hon har förutom axelremmar för väskor bland annat lanserat kameraremmar och hundkoppel.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se