Den designfokuserade e-handelssajten Fab hade ett tufft 2013. Företaget tvingades säga upp hundratals anställda och tappade flera av sina högsta chefer efter sin misslyckade satsning på flash sales.
Efter att ha omformat sin verksamhet till en mer traditionell e-handel valde man under slutet av året också att avveckla sin europeiska verksamhet, förutom när det gäller försäljningen av måttbeställda möbler.
Men Fabs bekymmer verkar inte vara över än och man måste nu säga upp ytterligare med folk. Under förra året tvingades man säga upp mer än 250 av sina medarbetare, eller 37 procent av sin personal. Nu måste ytterligare 90 medarbetare bort.
En omfattande affärsplan
Det innebär att ungefär en tredjedel av deras återstående personal försvinner och Fab är efter de senaste uppsägningarna nere på drygt 200 anställda. En rejäl minskning från de 700 man sysselsatte för inte så många månader sedan. Främst är det anställda vid e-handlarens kontor i New York som kommer att drabbas
– Att anpassa vårt team är en del av vår omfattande affärsplan som vi började genomföra i höstas och som vi kommer att fortsätta att utveckla de kommande veckorna, säger företagets talesperson, Amy Juaristi.
Källor: Fastcodesign, TechCrunch