Nu har nätbasaren Bezar lanserats som ska bjuda på flera popup-butiker av olika designers. En e-handel startad av Bradford Shellhammer som var med och grundade Fab.com. En nätbutik som man försökte växa alldeles för snabbt vilket resulterade i en krasch och Fab såldes nyligen vidare. På vägen har man förlorat många miljoner.
Sedan Bradford hoppat av Fab har han jobbat hos andra näthandlare och fått se hur man driver en lönsam e-handel. Och även om han dragit in över 2 miljoner dollar i riskkapital till Bezar så säger han att han ska ta det lugnt. Flera av investerarna ska även ha varit med och backat Fab tidigare.
Stort intresse
I en intervju med FastCompany berättar han hur Bezar ska det bli det Fab hade potential att bli. Men som man glömde bort i hetsen att växa och ta nya marknader. Bezar, säger han, kommer inte växa över 20 anställda första året.
Designbutiken ska dock redan lockat 10 000 intressenter sedan man slagit upp en landningssida på Bezar.com. Bradford ska även ha lockat många designers ifrån tiden på Fab som nu ska sälja på Bezar. Tusen designers sägs stå på kö för att kränga sina alster på sidan.
Sajten ska ha flera likheter med Fab. Exempelvis jobbar man med korta säljperioder, flash sales, och det ska vara noga utvalda produkter. Detta sägs även vara en av Bradfords styrkor, att veta vad folk vill ha. Fabs andra grundare, Jason Goldberg, som numera jobbar med Hem.com ska stödja Bradfors nya projekt och han tror att det kommer bli mycket framgångsrikt.