E-handelsexpertis inom områden som digital marknadsföring, affärsutveckling, omnisatsningar och skalbarhet - helt utan kostnad. Låter det för bra för att vara sant? Det är det inte.
Nu har nämligen e-handelsprofilerna Magnus Lundin, Sïmon Saneback, Anton Johansson och Charlotte Bachmann Katz slagit sina påsar ihop och lanserat ett helt nytt projekt. Det handlar om en AMA (Ask Me Anything, reds. anmärkning) som kommer att gå av stapeln nu på tisdag i form av ett webinarium.
"Stolt och glad"
Redan nu kan dock den intresserade registrera sig för att säkra sin plats, och det är fritt fram att skicka in frågor. Väl på tisdag kommer kvartetten av experter att försöka svara på så många frågor som möjligt.
Enormt många företag, och då i denna kontext i synnerhet e-handlare, kämpar just nu för sin överlevnad, och vi behöver göra vad vi kan för att stärka dessa företag. Jag är både stolt och glad över att vi alla som deltar gör detta helt pro-bono och utan kommersiellt intresse, skriver initiativtagaren Magnus Lundin, som bland annat grundat marknadsföringsbyrån Searchmint, i ett mejl till Ehandel.
För att så många som möjligt ska få chansen att ställa en fråga har Magnus Lundin och hans kollegor valt att avgränsa antalet frågor till tre per deltagare. Och av intresset hittills att döma lär det bli tajt i den virtuella föreläsningssalen. Ett inlägg om initiativet på Facebook har i skrivande stund fått gott och väl 170 gilla-markeringar och över 200 positiva kommentarer.