Den svenska klädjätten Hennes & Mauritz följer sin utstakade e-handelsplan. Under 2014 lanserades bland annat nätbutiker i Frankrike, Spanien, Italien och pĂ¥ en av världens mest intressanta e-handelsmarknader, Kina.
Det innebär att H&M nu finns nu finns online i 13 länder och för 2015 finns planer pĂ¥ att lansera e-handel pĂ¥ ytterligare 8-10 marknader. NĂ¥got som ser ut att leda till ett femtiotal nya jobb i BorĂ¥s dĂ¥ klädjätten kan behöva bygga ut sitt lager i Hulta.
Tittar pĂ¥ möjligheten
Klädjätten ska enligt Sveriges Radio ha lĂ¥ngtgĂ¥ende planer pĂ¥ att expandera sin verksamhet för e-handel pĂ¥ Hultagatan, och den nya lagerutbyggnaden skulle kunna bli mellan 6 000 till 10 000 kvadratmeter stor.
H&M har däremot inte kommenterat det hela mer än att man tittar pĂ¥ olika möjligheter till att expandera pĂ¥ orten. Hur mĂ¥nga arbetstillfällen en utbyggnad skulle kunna innebära kan man inte heller svara pĂ¥.
Â
Källa: SR