Den globala lyxvintage-marknadsplatsen VestiaireCollective.com satsar helhjärtat på en offlineverksamhet i samband med sin 10-årsdag. Företaget har öppnat sin första fysiska permanenta butik. Det rapporterar The Guardian.
Vi har tidigare berättat om onlinebolagets mindre satsningar i den fysiska verkligheten. Vestiaire Collective har till exempel haft små popup-ytor i Paris, Milano och London.
LÄS ÄVEN: VD-intervju: Vestiaire Collective tredubblar med app-älskande svenskar
Nu har marknadsplatsen bestämt sig för att slå på stort och i onsdags öppnade Vestiaire Collective en egen butik som placerades på Oxford Street i centrala London, i varuhuset Selfridges.
Att nu även finnas i fysisk form gör företaget mer tillgängligt för fler kunder. Och det är just det vintageaktören vill; att sprida secondhandtänket och bryta vanan av att man alltid måste handla nyproducerade artiklar.
Kundens tankesätt har förändrats. I bilbranschen är det helt normalt att kunder väljer mellan att köpa en ny eller begagnad bil, och jag tror att om några år kommer vi att ha samma naturliga tankesätt kring mode, säger Fanny Moizant, medgrundare och ordförande för Vestiaire Collective, till nyhetssajten.