Westwing expanderar till sin 14:e marknad med lanseringen i Danmark, vilket representerar en viktig milstolpe för företaget. Bolaget framhåller att valet av just Danmark som första marknad är ett resultat av en strategisk bedömning.
Danmark har ideala förutsättningar för ett lyckat marknadsinträde, tack vare sin starka e-handelskultur, höga digitala engagemang och djupa förståelse för design.
Företaget skriver också att sektorn för hem och inredning i Danmark har en stor tillväxtpotential. Enligt Westwing sker för närvarande cirka 32 procent av inköpen inom detta segment online i Danmark, en siffra som förväntas öka ytterligare i takt med att e-handeln fortsätter att expandera.
Den ökande onlinehandeln inom heminredning i Danmark skapar spännande möjligheter. Vårt mål är att Westwing ska bli den ledande destinationen för designintresserade, med ett handplockat urval av både skandinaviska och internationella varumärken, samt vår egen Westwing Collection, säger Dr. Andreas Hoerning.
För att möta kundernas lokala preferenser kommer Westwing att plocka in flera skandinaviska varumärken i sitt sortiment, och skräddarsy shoppingupplevelsen på sin sajt för den danska marknaden.
Utöver den geografiska expansionen innebär lanseringen i Danmark ett viktigt steg i att stärka varumärkets position på marknaden.