ANNONS

Ett nytt analysverktyg för E-handlare - Klarna Insight

Ett nytt analysverktyg för E-handlare - Klarna Insight
ANNONS

Klarna har smyglanserat ett analysverktyg baserat på de transaktioner som görs via dem. De kallar det Klarna Insight och det ska hjälpa e-handlare att bättre förstå sin verksamhet och enklare rikta sin marknadsföring.

Vi har endast en presentationsvideo att gå på i dagsläget men det verkar handla om ganska ingående data gällande transaktionerna och demografin på kunderna.


Data ifrån Klarna Insight

Du ska kunna ta reda på vilka sorts kunder som spenderar mest i din butik och mer intressant hur mycket dessa spenderar i konkurrenters butiker som säljer liknande produkter. Du ska även kunna ta reda på vilka andra produkter dessa kunder köper.

Det handlar helt enkelt om data som kan hjälpa dig att tjäna mer på dina existerande kunder. Ni ser presentationsvideon här nedanför:

Klarna Insight ska just nu vara i teststadiet och man kan ansöka om att få vara en av beta-testarna här på deras sida.

 

Uppdatering 2012-02-02:
Klarna vill förtydliga varför de tagit bort videon ovan:

"Varför har vi tagit bort videon om Klarna Insight?
 
Klarna Insight är inte färdigutvecklad ännu. Vi vill inte skapa felaktiga förväntningar på produkten genom att visa en video som gjordes i ett mycket tidigt skede av projektet. En video som innehåller exempel på funktioner som kanske inte kommer att finnas när vi släpper produkten. Dessutom innehöll videon formuleringar som kunde misstolkas och ge en helt felaktigt bild om vad Klarna Insight är och någonsin kommer att bli."

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se