Gmeet startade 2017 av en liten grupp kvinnor som ville vara med och driva utvecklingen av e-handeln. Sedan dess har det utvecklats till ett årligt event för kvinnor inom hela handeln som vill dela med sig, inspireras och knyta kontakter. Nu tar grundaren Sanna Thurdin sitt koncept vidare ut i Norden.
Det saknades knappast kompetenta kvinnor inom handeln, men det var ändå inte många kvinnor som syntes eller hördes. Efter att ha gått på ett antal konferenser och lyssnat på enbart män kändes det relevant med ett eget space för oss kvinnor, säger Sanna Thurdin på Ehandel.
Premiär för Gmeet i NorgeÂ
Ehandel öppnar nu upp ett Gmeet-nätverk i Norge och genomför det första Gmeet-eventet på Clarion The Hub i Oslo den 4 februari. En månad senare, den 4 mars, arrangeras Gmeet-eventet i Göteborg, precis som föregående år dagen före D-Congress.
Vi är många som saknat ett nätverk som Gmeet i Norge, säger Therese Karlsrud Haugen, redaktör för vår norska sajt Ehandel.com. Intresset kring e-handel och digitaliseringen i handeln ökar och det finns många frågor att diskutera och dela insikter kring.
Besök den nya Gmeet platformen här och bli en del av Gmeet.
Ny digital mötesplats
Med den nya sajten www.gmeet.se kommer Gmeet också att bli en digital mötesplats 365 dagar om året.
Det är superroligt att vi nu får en möjlighet att nätverka och utbyta kunskap även digitalt, säger Sanna Thurdin. Jag är väldigt glad för att Pingis Hadenius (Entreprenör, Business economist och journalist), Anneli Furustad (COO/Partner och Growth Hacker på Improove Growth AB) och Jenny Linder (Nordic E-Commerce Manager på RFSU AB) har tackat ja till att bli Gmeet-ambassadörer. Vi hoppas kunna knyta fler till oss när vi fortsätter att etablera Gmeet i Norden.
Ambassadörer och mentorprogram
En viktig del av Gmeet-nätverket kommer att vara ett mentorprogram där både de som söker mentorer och de som vill vara med och dela med sig av sin kunskap och erfarenhet kan vara med.
Det som initialt kändes som en reaktion för mer jämställdhet i branschen har utvecklats till en mötesplats som ger mycket värde därför att de som är med är nyfikna och kompetenta. Gmeet är inte ett nätverk för de som vill arbeta med jämställdhetsfrågor utan för de som vill påverka och utveckla e-handeln och digitaliseringen av handeln. Att vi alla är kvinnor är bara en styrka, avslutar Sanna Thurdin.