Sponsrat Innehåll

Ett event med e-handel och entreprenörskap i fokus

Hossein Sadr, grundare av CarpetVista
Den 12 mars öppnar Handelsbanken i Malmö upp sina dörrar för dig som är e-handlare. Där kan du inspireras och lära dig om hur du kan utveckla din verksamhet med hjälp av entreprenörskap och digital marknadsföring. Grundarna för CarpetVista och USWE Sports står för de inspirerande föreläsningarna. Bakom eventet står Ecster, Handelsbankens egna satsning på betallösningar och e-handelsleverantören eValent Group.  

Temat för eventet är öka din försäljning och fokus ligger på att ge entreprenörer och e-handlare verktyg och mod för att växla upp och våga satsa på sin idé eller sitt existerande bolag. Det är ett event som passar alla e-handlare oavsett storlek.

Vägen till ökad försäljning går via ökad kunskap och det här är en chans att lyssna på de som redan gjort den resan, säger Patrik Ljung, Partner Manager på Ecster. Det handlar dels om att få tips och inspiration för vad du ska göra, men också om att ta del av eventuella misstag de gjort på vägen och kanske slippa begå dem själv.

“En insiktsresa i entreprenörskap”

Föreläsarna är Hossein Sadr, grundare av CarpetVista samt Jacob Westerberg, VD och Jennifer Schönknecht, E-commerce Manager på USWE Sports. Tre personer som alla har varit med om imponerande entreprenörsresor. Hossein Sadr startade CarpetVista i sitt garage. I dag är företaget verksamma i 180 länder. USWE Sports har under sin resa gått från noll till en internationell verksamhet med distribution i 65 länder på ett par år.

Oavsett storlek på den e-handel du driver i dagsläget kommer det här evenemanget att bli en insiktsresa i entreprenörskap. Våra talare har bokstavligen utgått från sina egna hem med noll kronor på fickan och driver idag stora och framgångsrika bolag. Alla kan dra nytta av det här och alla kan gå hur långt som helst så länge de tror på sin idé. Det kommer vårt evenemang att handla om, säger Jonas Kjellander, vd eValent Group.

Anmäl dig till eventet här

Ett värdefullt samarbete för e-handlare

Samarbetet mellan eValent Group och Ecster tog sin början genom utvecklandet av Ecsters nya kassalösning för e-handlare, Ecster Pay 2.0. Betallösningen är en Magento-modul som är kompatibel med Magento 2.0.

Om du vill lyckas som e-handlare behöver du en checkout med de betalsätt som kunderna efterfrågar. Det får du via vår kassalösning Ecster Pay 2.0 och tack vare eValents satsning mot Magento-plattformen blir det nu enklare för många e-handlare att kunna erbjuda det till sina kunder, säger Patrik Ljung.

Trots att e-handlare står i centrum för det stundande evenemanget såväl som den nya betallösningen vill Patrik Ljung att vi lämnar uppdelningen mellan e-handel och fysisk handel.

Det är en uppdelning som redan är på väg att försvinna. Många köp påbörjas på nätet och avslutas i butik, men det kan precis lika gärna vara tvärtom. Därför är vårt mål att skapa köpupplevelser som är oberoende av var köpet äger rum.

Ecsters målsättning är att hjälpa e-handlare att välja betalsätt utifrån deras specifika behov och därmed skapa en bättre köpupplevelse för kunden.

Jag vill veta mer om Ecsters betallösningar

Om Ecster

Ecster är Handelsbankens egna satsning på betallösningar. De samarbetar med tusentals säljföretag över hela Sverige och erbjuder betallösningar för alla kanaler. De har kontor belägna över hela Sverige men huvudkontoret hittar du i Stockholm. Tillsammans med deras kunder utvecklar och förfinar de sina produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser.