Den 15:e april förra året gick Elon och Electra ihop. Runt 100 Electrabutiker fick byta namn till Elon Ljud & Bild och sajterna slogs ihop till Elon.se.
LÄS ÄVEN: Elon och Electra slås ihop till ett varumärke
Nu tar organisationen ett rejält omtag kring e-handeln och nylanserar sin sajt, i vilken lagersystem, butiksdatasystem och processer har förenats.
Lanseringen av vår gemensamma e-handel är ett resultat av en imponerande samordning av respektive organisations resurser och processer. Vi ser fram emot en sajt som skapar stora fördelar för kunder runt om i landet, säger Stefan Lebrot, VD och koncernchef på Elon, i ett pressmeddelande.
Även butikerna har fått en uppdatering. Elon Ljud & Bild ska bredda sortimentet med både hemelektronik och vitvaror.
Det är en enorm styrka att tillsammans vara representerade med 400 butiker runt om i Sverige, säger Anneli Sjöstedt, Electra Gruppens VD och koncernchef.
Vi skapar ett bättre kunderbjudande samtidigt som vi stärker våra butikers konkurrenskraft.
Samarbetsavtalet medförde inga ägarförändringar i bolagen och är skrivet på 10 år.