ANNONS

Eton lanserar på Galeries Lafayette: "Stärker vår digitala närvaro"

Erik Wilkinson, Chief Sales Officer på Eton

"En uppskattad institution som Galeries Lafayette".

ANNONS

Det anrika skjortmärket Eton meddelar att man smugit in på prestigefyllda Galeries Lafayette, en känd varuhuskedja i Frankrike.

Förutom dess välkända flaggskeppsbutik i Paris, på Boulevard Haussmann no 40, så kommer Eton även att finnas i Nice, Marseille, Bordeaux, Toulouse, Lyon och Strasbourg, skriver företaget i ett pressutskick.

Det är dock inte bara en uppstärkning av den fysiska handeln i landet.

Med lanseringen på Galeries Lafayette kommer vi att stärka vår digitala och fysiska närvaro på marknaden ytterligare, och därigenom bygga vidare på den framgång vi redan har uppnått i Frankrike, säger Erik Wilkinson, Chief Sales Officer på Eton.

Eton kommer alltså även att sälja sina skjortor och accessoarer via Galeries Lafayettes e-handelsplattform. Företaget har sedan tidigare distribution i Frankrike hos bland annat varuhuskedjan Le Bon Marché. Skjortföretaget finnas idag representerat i över 50 länder.

Det är glädjande att samarbeta med en uppskattad institution som Galeries Lafayette, och ge ännu fler franska kunder möjlighet att upptäcka våra högkvalitativa skjortor och accessoarer, säger Erik Wilkinson.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se