Sponsrat Innehåll

Est Populo gör drömvärvning från Bookbeat, i Elin Larsdotter

Elin har tidigare jobbat för Bookbeat men letar sig nu vidare till den snabbväxande uppstickar-byrån Est Populo.

Elin kommer ta rollen som CMO och leda arbetet med byråns nyetablering i Stockholm med start 1 oktober. Elin kommer fortsätta arbetet med att bygga upp teamet i både huvudstaden och på huvudkontoret i Göteborg.

Vi ser Elin och hennes bakgrund från olika delar inom vårt område som som en grymt stark tillgång för oss och våra kunder.

Det ska bli otroligt kul att återgå till byråsidan igen och speciellt i en så pass spännande roll på ett nystartat bolag. Est Populos disruptiva sätt att se på hur man tillsammans med kunden skapar en helhet av digital marknadsföring känns helt rätt. Jag ser mycket fram emot att få vara med och driva den här tillväxtresan från Stockholm men också för företaget i sin helhet, säger Elin Larsdotter

Vi har en fullpackad höst med flera nya projekt och det ska bli ett fantastiskt intressant 2022 för oss. Just nu ligger ett flertal tjänster ute som vi hoppas ska stärka och utveckla Est Populo, säger Klas Tranlöv – CEO 

Victoria's Secret, American Eagle och Bath and bodywork   är bara några miljardbolag som valt Est Populo. Såväl internationella namn som som svenska giganter som Bubbleroom gör att byråns portfolio sticker ut i mängden.

Det är ett fantastiskt kvitto på att det vi gör är bra. Det är oerhört smickrande att kunna likställa Est Populo med den sortens företag. Vi går stolta till jobbet varje dag. Säger Klas Tranlöv

Bakom framgångssagan står de tre grundarna Klas , Jonatan, och Christopher som också känns igen från företag som NA-KD och Nelly.com, tre personer med en annan bild av hur en byrå lyckas i ett allt mer likriktat kommunikationslandskap.

Vi kommer från en aggressiv skola där tillväxt är ett språk vi lärt oss prata flytande. Vi omsätter sedan vår start i Mars 2020 omkring 10 milj sek, och vi ser inte något stopp på vare sig vår egen eller våra kunders tillväxt. Vi märker att just vår avsaknad av förankring i reklam-Sverige är en framgångsfaktor. Vi gör saker på vårt sätt, och det märker våra kunder.

Det ska bli fantastisk roligt att få fortsätta den här resan, Berättar Klas.