ANNONS

Enormt intresse tog ner Bianca Ingrossos nya e-handel

Enormt intresse tog ner Bianca Ingrossos nya e-handel
Caia Cosmetics

Flera tusen order första dagen.

ANNONS

I början av veckan pratade vi med delägaren Jesper Matsch om Bianca Ingrossos e-handelslansering. Jesper och teamet bakom sajten ska ha varit mycket väl förberedda för kundanstormningen som skedde klockan 10 i tisdags.

LÄS ÄVEN: I dag smygöppnar Bianca Ingrosso sin nya e-handel

Hela teamet är samlat i ett rum, med kundservice, en massa datorer och analyser som uppdateras kontinuerligt. Jag föreställer mig att det blir lite hektiskt, men hoppas så klart att vi har förberett oss på ett idealiskt sätt, sade Jesper Matsch i samband med lanseringen.

"En osannolikt snabb takt"

Trots förberedelserna så meddelar man idag att det ändå blev “viss oreda”. När e-handeln öppnade så ska sajten nämligen ha fått 20 000 unika besökare på mycket kort tid.

Inledningsvis var det svårt för kunderna att genomföra sina köp. Glädjande nog var detta ett lösbart problem och efter en dryg timme började beställningarna rulla in i en osannolikt snabb takt, erkänner plattformsleverantören Askås i ett pressmeddelande.

"En känslomässig berg-och-dalbana"

Jesper Matsch verkar dock mycket nöjd trots en del problem precis vid starten. Problem som alltså tillskrivs “det otroliga intresset”.

WOW! Vilket drag. Det var en känslomässig berg-och-dalbana. Först en krasch rätt ner i källaren efter 30 sekunder och sedan gick det som smort. Jag hade skyhöga förväntningar på varumärket innan öppning, inget snack om saken. Men att vi skulle få så många tusen order på en dag, hade jag verkligen aldrig kunnat drömma om, säger Jesper Matsch.

Det exakta antalet order avslöjas dock inte men det handlar alltså om tusentals bara den första dagen.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se