Denna gång är det engelska mode- och heminredningsmärket Laura Ashley som fått sig en svensk e-handel. Företaget ska ha bedrivit näthandel framgångsrikt sedan 2001 i England. De är alltså inte nybörjare på e-handelsscenen även om den svenska butiken ser ut att vara helt separerad ifrån den engelska.
I den svenska nätbutiken ska man finna nästan allt det som finns i varumärkets fysiska butiker, i Sverige. E37 vill pusha för butikens inspirationssida där man kan få sig en helhetsbild av produkterna.
– Webbutiken är en satsning som vi hela tiden kommer att vidareutveckla för att ge besökarna den optimala köpupplevelsen. Vi välkomnar självklart idéer och önskemål från de som besöker oss, säger Björn Widerström, e-handelsansvarig på Laura Ashley.
Tanken sägs vara att försöka återspegla de fysiska butikerna så mycket som möjligt och givetvis göra shoppingupplevelsen enkel. I inspirationsbilderna kan man t.ex. klicka på produkterna för att sedan lägga dem i kundvagnen.
Vi får dock upp scroll-lister på inspirationsbilderna (via IE9) vilket förstör känslan lite. Annars är sidan trevlig att surfa runt på. Ni finner Laura Ashleys svenska e-handel här och vill ni jämföra med den engelska tar ni er hit.
Källa: press
Relaterade nyheter:
TV-kockens nya nätbutik slog alla förväntningar