ANNONS

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

När Confident Living lanserar sin möbelbutik på nätet är det med hjälp av e-handelsplattformen enferno STORM. Samtidigt som varumärket lanseras blir en stor del av utbudet även tillgängligt på Tradera. Auktionssajten använder sedan tidigare enfernos e-handelsplattform, något som möjliggjort en smidig integrering.

ANNONS

Confident Living vill erbjuda originaldesign men också en e-handel där kunden inspireras. Men med ett av branschens bredaste utbud med över 50 svenska och utländska leverantörer, ställs det också krav både på e-handelsplattformen och sajten.

– enferno STORM ger oss möjlighet till integrerade systemlösningar med våra leverantörer och dessutom kan vi erbjuda kunden en lättnavigerad och bra webbplats. Det ska vara lätt för kunderna att hitta den där speciella lampan som blir “pricken över i” i vardagsrummet, säger Anni Påhlman, vd på Confident Living.

Tillsammans med den nya plattformen kommer delar av Confident Livings sortiment också att vara tillgängligt på Tradera i en egen butik.


– Tradera arbetar sedan tidigare med enferno STORM och tack vare det har Confident Livings produktintegrering kunnat ske på ett smidigt sätt. Möjligheten att automatisera denna typ av processer kommer i framtiden att vara en förutsättning och möjliggör drop shipping, det vill säga att varorna skickas direkt från leverantören utan mellanhänder, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno.

Samma typ av integrering gjorde även leksaksbutiken Stor&Liten när de lanserade sin nya nätbutik med hjälp av samma plattform. Något som innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu finns tillgängligt via Tradera.

Automatiserad prissättning

Förutom att lägga stor vikt vid produkthantering och att kunna koppla ihop det med andra system, tror enferno att framgångsrik e-handel i framtiden bland annat ligger i automatiserad prissättning.

I ett nära samarbete med de större prisjämförelsesajterna har man utvecklat tjänsten, Enferno Competitor Pricing. En tjänst som kan integreras i ett e-handelssystem för att hjälpa e-handlare att automatiskt justera listpriser efter minutsnabba fluktuationer.

Tjänsten sätter rätt pris vid varje tidpunkt eller höjer priserna då konkurrenterna får slut i lager. Tjänsten ingår i Enferno Storm men man kan även köpa till den separat.

– Det är viktigt att en e-handelsplattform tillgodoser möjligheten till expansion. Det gör STORM. Dessutom ger plattformen stora möjligheter för företag med komplexa behov, exempelvis när det gäller produkt- och kampanjhantering samt automatiserad prissättning, säger Michael Hallberg.

Källor: Press, MKSE.com

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se