TechCrunch rapporterar idag om en social shoppingsida vid namn Shoply. Denna har utvecklats av tre personer i London och ämnar att revolutionera e-handeln på nätet. Detta genom sociala element som att användare pushar för olika säljare, följer populära säljare och andra användare på sidan.
Fördelen för butiker och e-handlare som vill sälja hos Shoply skall vara att de inte tar ut någon startavgift eller avgift för att lägga upp produkter på sidan. I stället tar de 10 procent på eventuell försäljning eller en fast avgift på 29,99 dollar per månad. Detta skall uppmana många små aktörer att börja sälja hos dem. Redan idag skall de ha lockat till sig 10 000 försäljare.
TechCrunch meddelar att nackdelen med denna prismodell givetvis är att det kan dyka upp en hel del skit på sidan och oseriösa säljare. Shoply menar dock på att detta skall bli bättre när de växer och tillägger att dåliga erbjudanden bör tryckas ner automatiskt av användarna. Detta eftersom det är användarna som påverkar vad som exponeras.
Vill ni kolla in denna nylanserade sociala marknadsplats klickar ni här. Mer information om tjänsten finner ni här hos TechCrunch. Shoply skall ha smyglanserats redan förra året men går nu formellt ut med sitt koncept. Tjänsten påminner mycket om Etsy.com som dock inriktar sig mer åt handgjorda föremål och vintage-prylar.